Alla inlägg den 5 juli 2021

Av Sirpa - 5 juli 2021 05:29

Vaknade tidigt som sjutton av att det var så varmt i rummet.
Hade inte fläkten på inatt då den låter en del.
Kanske hade det funkat att sova ändå men jag tyckte att rummet var helt ok i temp vid sovdags 22.30 tiden.

Vaknade nu före 4. Gick inte att somna om.
De senaste dagarna har varit hemskt varma arbetsmässigt. Mellan +27-+31 grader varje dag.
Luften fuktig och kvalmig så uniformen klibbade fast på kroppen.

Natten till Söndag hade det varit ett hårt åskväder över Alingsås berättade kollegorna.
Blixten hade slagit ner någonstans i närheten av deras hotell.
Här i Göteborg märkte inte jag av någonting iallafall. Eller så sov jag så hårt då.

Nu ska jag vara vaken en stund för att sedan sova lite till.
Börjar jobba såpass tidigt att jag hoppar över morgonpromenaden
Prioriterar sömn och vila idag.
Ligger i sängen och dricker nybryggt kaffe från min lilla pyttebryggare.
Fläkten är igång och det får luften att röra på sig något.

Tog ett foto från mitt fönster på den lite rosa himlen igår kväll.
Har ingen utsikt att tala om här på hotellets baksida men det gör inget.
Det är tystare åt det här hållet.

Har bokat et frukostbox med idag.
Vill inte stressa med frukosten så den får hänga med i bussen så tar jag den under förmiddagen

Idag är sista dagen här.
Åker till Mariestad efter att körningarna är klara och sedan skjuts i bil till Västerås därifrån.
Det hinner vi inom ramtiden.
En ypperlig lösning så vi kommer hem.
Kollegor tar hem bussarna så slipper vi städa och fixa dom.

Tisdagen är ledig för mig och det behövs då arbetskläderna måste tvättas inför kommande.
Onsdag Kollokörning igen.
Dubbeldäckare och släp till Värmland för att hämta hem gänget jag körde dit för två veckor sedan.

Sova kvar i Stockholm och köra ett nytt gäng därifrån till Värmland.
Sedan hem, fixa bussen fin.
Hem och sova för att sedan köra en sen tur på Eckerö fredag.
Helgen måste sedan bli veckovila.

Nästa vecka drar så nästa laddning Tågersättningar igång för mig.
Det är mellan Bålsta och Cityterminalen eller Sundbyberg.
Dessa håller på ända till 15/8.
Jag kommer att bryta av dessa körningar med Vsk bortamatcher och Kollokörningar så det hinner inte bli enformigt.

Massor med jobb hela sommaren.
Perfekt för mig.

Nu är kaffekoppen tom och jag känner mig sömnig.
Ska sova ett par timmar till innan dusch och ihoppackning.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards