Alla inlägg den 6 juli 2021

Av Sirpa - 6 juli 2021 17:03

Kom hem från Göteborg sent igår kväll.
Dotter och barnbarn hämtade mig från depån i Västerås.
Jag hade lämnat bilen hemma så tjejerna hade en bil med AC när det var så varmt.
Dumt ha den stå i Västerås i flera dagar.

Kom hem trött och genomsvettig.
Bytte rätt snart om och tog mig ett svalkande dopp i våran lilla härliga pool.
Klockan var då 23.30
Orkade inte packa upp mer än det som var nödvändigt just då.
Såg till att få i mig något att äta och sedan sova.

På dagen i Göteborg hade det äntligen brakat loss på himlen och det åskade så väggarna dånade på Nils Ericson terminalen.
Sedan kom det svalkande regnet.
Det vräkte ner när jag körde sista turen mot Alingsås.
Genast gick bussen mycket bättre när det inte var så grymt varmt.

Jag har verkligen inte mått bra i den fuktiga, kvalmiga värmen som varit nere på västkusten de dagar jag jobbade där.
Hade känning av värmeslag under Måndagen så det var tufft.
Fixade det med vätskeersättning och vila i sval buss.
Hade den igång så jag skulle få en chans att kvickna till.
Såg till att få i mig något salt.

Innan regnet sedan kom till Alingsås så var det +29 i skuggan och luften stodhelt stilla.

Idag vaknade jag med migränkänning. Garanterat på grund av kampen med värmen dagen innan.
Tog tabletter och värken gav med sig.
Tvättade två maskiner jobbar och träningskläder.
Packade upp och packade en ny väska för Onsdagens hotellövernattning i Stockholm.

Vid 9 tiden åkte jag iväg för att handla det som behövdes från ÖoB.
Hämtade campingstolen från Jula som jag lyckades glömma där i Fredags när jag handlade.
Den var kvar och jag fick med mig den.

Handlade sedan livsmedel på Willys.
Alldeles för mycket folk där som inte brydde sig ett dugg om att hålla avstånd.
Så jag skyndade mig handla för att komma ut så fort som möjligt.

Varmt och kvavt idag också.
Regnade stundtals små skvättar men det gjorde luften bara ännu fuktigare i värmen.

Barnbarnen fick lite nya grejer till poolen.
Badbollar med glitter och en stor Tucanbadring.

Jag var jättehungrig och svettig vid hemkomst så det fick bli pooldopp och en matig macka.

Tvätten hängde på tork för att packas ner igen.
Vita skjortorna är ju bara två så tvätta ofta är nödvändigt.

Blir hemma den här natten.
Skönt med den egna sängen.

Imorgon bär det iväg till Värmland med dubbeldäckare och släp igen.
Hämta gänget jag körde dit för två veckor sedan.
Till Stockholm. Lasta av vid Kth och efter toatömning vidare till Scandic Victoria Tower i Kista.
Nästa dag kör jag ett nytt gäng till Värmland.

Är väl hemma vid 22.30 tiden.
Nästa dag är det sedan dags att köra en Eckerötur.
Denna gång den sena turen.

Så det blir i stort sett bara hem och packa om och dra iväg igen.
Ledig helgen iallafall.

Av Sirpa - 6 juli 2021 07:38

Igår när jag körde hemåt tronade denna regn och åskfront upp sig.
Såg otäckt ut och det vräkte ner regn.

Vägbanan i sol och detta svarta i bakgrunden

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards