Alla inlägg den 22 juli 2021

Av Sirpa - 22 juli 2021 09:42

Vaknade alldeles för tidigt denna morgon. Måste ha blivit riktig powersömn de 5 timmar jag fick.

Fixade kaffe och bytte till träningskläder.
Traskade iväg ut och gick. Höll mig i skuggan så mycket som möjligt.
Kände snart att det skulle bli en grymt varm dag igen.

Gick lite extra ikring för att få röra på mig innan det var dags att handla lite på Ica i Kista Gallerian.
Det blev bananer och bröd.

Traskade åter hotellet.
Dusch och snart frukost.
Känner att jag inte har så gott om energi i mig så frullen är välkommen.
En kort vila också sedan innan långa arbetsdagen drar igång.

Av Sirpa - 22 juli 2021 06:14

Det går inte att komma ifrån att även de roliga körningarna kan vara riktigt tuffa.

Igår lämnade jag hemmet för att åka till depån i Västerås för att förbereda buss och släp inför resa i två dagar.

Bussen fick jag lov att tömma toan i och fylla sanervätska då det inte gjorts.
Städa ur den också. Kiss lite varstans runt sittring och kanter.
Tankade diesel.
Ett lås på en lucka var sönder så den fick jag lov att laga.
Släpet jättesmutsigt invändigt så det blev till att skura ur den.

Så det är aldrig så lyckat att jag bara kan sätta mig ner och köra.

Jag brukar nuförtiden ta på mig träningskläder då det inte är så lyckat med uniformen inför all städning och stök innan avfärd.
Tur det för jag var genomsvettig när allt var klart.

Bytte om och lämnade Västerås straxt innan 11 och åkte via Fellingsbro mot Värmland.
Vågade inte lita på att vägen över Ludvika Säfsen var klar.
Den har varit avstängd i några veckor.

Var framme i Djuprämmen 13.35

Ställde mig i läge för att bli lastad. Öppnade luckorna och fortsatte sedan greja med luckan som var trasig.
Inget bad, hann inte pga allt som jag måste få klart.

Vid 15 var allt lastat och klart så jag styrde mot Stockholm via Örebro.
Bra flyt i trafiken fast det var mycket semesterfirare i farten.
Höll ett gott tempo. Varmt på förarplatsen då solen låg på.
Körde till KTH Stockholm på drygt 4 timmar med dubbeldäckare och släp efter.

Framme 19.05 och då kände jag mig rätt mör. Hade ju varit igång precis hela tiden sen jag kom till jobbet vid 9 tiden.
Urlastning, städning av buss efter alla ungdomar. Riktigt illa denna gång.
Borde haft mina höns med så hade de kunnat äta sig mätta på allt som låg slängt på golvet och på sätena på övre däck.
Kände mig något less en stund över hur människor kan bete sig.

Men men... Det var bara att jobba vidare.
Storsanering av toaletten som såg hemsk ut.
Pjuh!!
Var tvungen att ha 45 minuter rast där innan jag kunde åka till Frihamnen och tömma toan.
Körde sedan jättetrött och lite uppgiven till hotellet.
Parkerade och gjorde kväller.
Då var klockan 20.30 och jag var hungrig, trött, smutsig och genomsvettig.

Träffade kollegan som kommit tidigare från sin körning. Pratade en stund och sedan stängde jag in mig på mitt rum.
Tog en dusch. Fixade nudlar till mat, bryggde kaffe och satt sedan i sängen och bara pustade ut efter dagen

Det är då inga lyxkörningar dessa kolloturer som säkert många tror
Jag jobbar precis hela tiden med nånting.
Idag har jag bestämt att det blir bad när jag är framme med nästa gäng i eftermiddag.
Städa får jag göra på depån sedan.
Måste få ha pauser och rast jag också.

Nu ska jag ge mig ut och gå nån timme innan dusch och frukost.
Ska se över bussen en vända till innan den blir för varm i solen.

Nästa körning börjar 11.00 idag.
Behöver egentid och motion innan dess.

Vill bara tillägga att kolloledarna och han som är chef över allt är helt fantastiska.
Som de jobbar och sliter med att dessa ungdomar ska få ett par veckor härlig tid på sommaren.

Det är för deras skull jag älskar detta slit.
Vill vara delaktig i att göra några själar glada och lyckliga om så bara för några veckor.

Ni är guld värda killar och tjejer!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards