Alla inlägg den 23 juli 2021

Av Sirpa - 23 juli 2021 17:11

Jo tjena!
Gick upp tidigt fast jag somnade vid 1 tiden inatt efter att ha kommit hem från kollokörningarna.
Städade buss länge och väl först.
Anlände hemmet innan midnatt iallafall i den orangefärgade fullmånens sken.

Packade upp litegrann av det jag haft med, tog ett pooldopp som var helt underbart efter svettgörat med busstädningen.

Försåg mig med lite macka och sedan var det dags att krypa till kojs.
Hade lite svårt att slappna av så det tog en stund innan sömntåget kom tuffande förbi och plockade med mig.

Upp tidigt, på med kaffe.
Gav katterna lite frukost.
Upp med dörrar och fönster för att släppa in den sköna svala morgonluften.
Tog ett morgonbad. Uppiggande.

Tog reda på allt jag beställt från Matsmart som kommit igår. Mycket bra grejer till jättelåga priser.
Allt från tandkräm, riskakor, bröd till godis och pasta....osv.
Tog ner det till vårt förråd i källaren.

Satte sedan igång att diska alla plastlådor, hinkar, lock och plastburkar som jag haft med mig från kollot.
Det är sådant som mat förvarats i.
Tex sylt, gräddfil, oliver och allt sånt som går åt till mat.
Det blir ju mängder då kollot har ca 160 ungar och ungdomar under varje tvåveckors period.
Alla dessa plastförpackningar har vi användning för.
Det är återbruk i allra högsta grad.
Dessutom slipper kollot köra allt till återvinningscentralen.

Det tog ett tag att diska allt.
Det fick sedan lufttorka i solen på verandan.

Klockan 11 hade jag besiktningstid för dotters bil.
Gjorde mig redo att åka och då ville inte bilen starta. Batteriet tömt.
Bilen har stått mest hela sommaren.
Backade till min bil och sedan startade vi med startkablar.

Åkte omkring i 35 minuter innan jag anlände till besiktningen.
Bara för att ge batteriet en chans att hämta sig något.

Coronasäkert på besiktningen.
Jag fick stå ute och vänta medans bilen kollades igenom.
Klarade den från ombesiktning.
Fick nedslag på ett halvljus. Den måste fixas inom en månad men ingen ombesiktning.

Åkte hemåt med bilen och dottern var så glad att det inte var något mer än så.
Tog ett bad igen.
Åt lite sen frukost. Tvättade en maskin och hängde ut
Började packa inför nästa vecka.

Bytte om och åkte till Torshälla för att hämta ut paket. Apotea.
Min blodtryckmedicin tex.
Sedan till zooaffärn och köpte syrsor till Gumman. Det var dags för henne att få sina 10 syrsor.
Körde sedan sist av allt till Willys och handlade.

Folk anser verkligen att pandemin är över för ytterst få håller avstånd och ingen bär munskydd längre.
Kämpigt att handla och själv måna om avståndet.

Åkte sedan hem igenomsvettig.

Så dagen har varit ett farande och fixande. Snart kväller och dags att sova.
Imorgon Eckerökörning. Är ledig söndag och då måste jag verkligen vila och ta det lugnt.



Av Sirpa - 23 juli 2021 00:23

Körningen till Värmland hade sånt flyt att jag kunde åka hemåt direkt efter avlastningen och ta min rast i Säfsen istället och förlägga mitt bad där.

Så skönt att bara släppa jobbet i 30 minuter och byta om till badkläder och simma ut i det sköna vattnet.

Tog mig lite att äta innan jag rullade vidare hemåt
Hade ju bröd och bredbar Pepparotsost.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards