Alla inlägg den 7 juli 2021

Av Sirpa - 7 juli 2021 05:32

Vaknade mot morgontimmarna av en jättejobbig dröm.

Jag hade glömt bort tiden i en frukostbjudning som jag skulle göra iordning.
Varför jag skulle ordna den fick jag aldrig klarhet i drömmen, men det var så iallafall.

Hela sällskapet på ca 30 personer stod och väntade på frukost.
Jag hade inte gjort någonting klart.

Satte igång med allt i flygande fläng och vad som än skulle göras så gick det inte.
Kaffebryggaren jäklades, jag tappade och spillde. Det fanns inget bröd tinat.
Pålägg saknades, äggen överkokta och svarta.
Kaviaren kladdade, disk överallt och ingenting fungerade som det var tänkt.

Gästerna kom in då och då och klagade över att de svalt.
Tydligen skulle något viktigt kontrakt gå förlorat om jag inte skötte mig osv osv....

Himmel så jag kämpade och slet.
Men det lyckades inte.
Jag vaknade mitt i all denna röra, sjöblöt av svett och pulsen på högvarv.

Kom sedan ihåg att dottern sagt på kvällen att Om jag vaknade tidigt så kunde jag öppna åt hönsen så de kunde gå ut i hönsgården.

Med drömmen ännu hängande över mig kastade jag mig upp ur sängen, hoppade i tofflorna och for ut.
Det regnade ute, ett skönt svalkande regn i den värme som råder nu denna sommar.
Snabbt till hönshuset, öppnade luckan.
Hönsen sov ännu men de vaknade snabbt och unghönsen började röra sig utåt.
Skönt att få in sval luft i hönshuset.

Lugnade ner mig på vägen tillbaka till huset. Pulsen gick ner till normalt och jag vaknade till ordentligt.
Tog på kaffe, gav katterna mat som tittat förvånat på mig då jag for ut igenom dörren till hönsen.
Båda var på verandan väntande på sin frukost.

Att vakna på ett sånt sätt är inte kul.

Medans kaffet bryggdes tog jag ett badlakan runt mig och gick ut i regnet.
Nattlinnet var ju både svettigt och regnvått då jag hängde den på tork.
Plockade loss poolskyddet och kröp ner i det svala sköna vattnet.
Utan en tråd på kroppen.

Låg där och kände lugnet återvända inom mig. Så skönt att bara koppla av och se mig omkring i den svala, sköna och tidiga morgonen.
Sommarregn är skönt när det är stilla och lugnt
Vattnet mot kroppen gav en lugnande effekt och jag klev straxt upp igen.
Virade badlakanet runt mig och gick in till väntade gott kaffe.

Drömmens jagande och frustration hade släppt helt när jag myste ner mig i sängen igen med en go kopp kaffe i handen.
Arbetsdagar väntar men jag ska vila en timme till innan denna dag startas igång helt.
Klockan är nu bara 5.30
Väckningen ställd på 7.00

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards