Direktlänk till inlägg 22 maj 2023

Jobb i dagarna 5

Av Sirpa - 22 maj 2023 05:06

Onsdag morgon for jag till Örebro och hämtade buss från LetsGo.
Parkerade bilen där, pratade med kollegor och for sedan till Stockholm med den bussen för att hämta tjejer som skulle ner till Göteborg på Basketturnering.

Helt galen trafik i Stockholm och utanför.
Det var ju dagen innan Kristi Himmelfärdshelg och alla skulle ut ur stan. Så det tog tid!

Regnade mest hela dagen i våra trakter här och en bra bit nedåt längs resan.
Rast i Örebro vid Max Eurostop.
Min körtid byggde på då jag redan kört så långt och jag såg att jag inte kommer klara det planerade.
Ner till Göteborg och sedan till mitt boende i Nossebro.

Chefen bokade om mig för den natten till Fars Hatt i Kungälv.
Klarade det med några minuter till godo bara. Pjuh!!
Det var grymt med trafik överallt!

Fars Hatt en natt. Frukost och liten promenad på morgon i det vackra vädret.
Storstädade buss efter tjejernas nedskräpning. Himmel så bussen såg ut!!
Dammsög i 30 minuter för att få bort allt. Värst var kladdet efter ostbågar på säten och golven.

For sedan vidare till Herrljunga via Alingsås och Vårgårda stationer för att reka kommande körningar.
Massor med bussar där på plats från olika bolag.
Tågersättningstrafik.

Var sedan Passbuss i 7 timmar innan jag trött kunde åka till mitt boende.
25 minuters körning dit.
Madam Blå i Essunga.
Ett mysigt retroställe med charm.

Blev väldigt fint mottagen där.
Installerade mig och tog en lång välbehövlig dusch först av allt.
Mat i magen och nedvarvning.
Lite bråttom att sova då jag skulle upp tidigt.

Vaknade 4 Fredag morgon.
Frukostpåse väntade i kylen nere vid receptionen som jag tog med.
Sedan var den dagen knökafull med körningar.
Ramtid 15 timmar fylld till brädden.

Bussbyte dessutom på slutet så jag fick med en Sprinter med släp till boendet då min buss skulle användas till långt in oå natten i körning.

Körde fel när jag trött skulle till boendet så jag hann inte få ur förarkortet ur färdskrivaren i tid.
Vägrade stanna och sova i skogen i bussen så jag körde till hotellet.
Fick lov att ta den överträdelsen.
Skit oxå!!!

Bussen byttes ut på natten så på morgonen väntade min egen buss, otankad utanför.

Upp såpass i tid att jag hann med en skön promenad i vackra morgonen innan arbetsdag.
Kändes jobbigt att ha överträdelsen med från dagen innan.
Kör och Vilotiderna är viktigt att sköta.
Men ibland så skär det sig.
Misstag görs, vi är ju bara människor.

Åkte och tankade först av allt.
Sedan var det körningar i mängd pch parti hela dagen lång igen
Tiden gick så fort. Härliga resenärer fast dem hade det jobbigt med bussersättningen.

Allt blev värre för resenärerna då det var en extra urspårning av ett tåg som kört på massor med kossor.
13 kossor hade dött.
Troligtvis skrämda av en varg.
Det blev tvärstopp i tågtrafiken och bussarna körde så mycket det bara gick.
Det var under Fredagen.

Jag fick byta buss med kollega igen då han skulle köra Stockholm på Söndagen med det gäng jag kört ner till Göteborg
Min tid skulle inte räcka till allting som behövde köras.
Det fixade vi på Åkareplatsen så det blev gjort smidigt.

Lördagen blev också en riktigt lång dag
14 timmar i ramtid.
Jag var jättetrött när det var dags för hotellet. Trött och hungrig.
Mat i magen och sängen.

Söndag morgon, upp vid 6 tiden
Packade ihop, åt frukost på hotellet.
Fick med en extra påse med mackor, ägg och annat då jag inte hann med frulle dagen innan.

Rullade till Herrljunga.
Passbuss i två timmar innan jag sedan kunde släppas loss och rulla hemåt
Bussen skulle till Kumla där kollega tog över den för att köra ett fotbollslag.
Jag körde en depåbil till Örebrodepån där min bil väntade.

Hängde in nycklarna, läste av förarkortet och rullade sedan svettig, trött och hungrig hemåt.
Hade ju med extra påsen från hotellet så jag åt i bilen.
Anlände hem vid 16 tiden.

Så full rulle i dagarna 5 i jobbet.
Roliga dagar fast lite ensamma då jag bodde så långt från kollegorna.
Vi var ju flera från LetsGo där och gubbarna bodde i en villa som hyrts för dem. Jag fick inte plats där tyvärr

Mitt boende var helt ok.
Vackra omgivningar och fint där intill Essunga Kyrka. Trevlig personal på hotellet.
Kan mycket väl tänka mig bo där igen.
Bra bussparkering på vägen utanför.
Vilsamt boende. Säkert mera liv under högsäsong på sommaren. Nu var det tyst och fridfullt.

Lägger ut lite blandade foton
Tog inte många då det var så mycket körningar.
Jag var ju där för att jobba




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards