Direktlänk till inlägg 29 maj 2023

Firade så härligt

Av Sirpa - 29 maj 2023 06:42

Mina ungar är de bästa i hela världen.
Så tycker säkert alla föräldrar om sina barn, men mina är Bäst!! Helt klart :)

Igår hade jag vilodag för första gången på väldigt länge.
Vaknade först svintidigt, 2.28 eller nåt sånt visade klockan när jag vaknade av nå ljud, som visade sig vara blåsten ute.
Det lät i väggar och fönster i det gamla hus vi bor i jag, dotter pch barnbarn.

Tjejerna är vid husvagnen så jag vaknade av ljuden då jag visste att jag var ensam hemma.

Kunde inte somna om utan jag gick upp.
På verandan väntade två hungriga katter.
Bägge är ute hela nätterna nu när sommaren kommit.
Gav blötmat och fixa kaffe åt mig själv.
Ladda tvätt och grejade med allt möjligt.
La mig igen med Nova intill.
Kände att sömntåget kom tutande så jag somnade igen vid 6 tiden och sov till 7.30
Ovanligt för mig, men jag är rätt sliten av allt med Mammas flytt och behövde väl sova.

Min älskade son hade frågat dagen innan om han fick bjuda ut mig på mat på Mors Dag. Tackade glatt ja till det och vi skulle höras av om vart vi skulle äta.

När jag vaknade där vid 7.30 så mådde jag inte så vidare värst bra.
Huvudvärk som låg likt ett spännband runt huvudet och bakom ögonen.
Tog tabletter och åt senare havre/råggröt.

Värken låg kvar och tryckte när äldsta dottern ringde. Hon och barnbarnet skulle till Lisjö Fritid och kolla om det fanns nåt kul att köpa.
Jag valde hänga med fast jag inte kände mig så fräsch.
Dottern körde ju så jag kunde bara softa bredvid.

Sonen hörde av sig och jag föreslog mat hemma hos mig senare när han kunde komma. Berätta att jag mådde lite urk.
Det inbjöd inte till nåt restaurangbesök då.

Köpte några solcellslampor till trädgården från Lisjö och en igelkott.
Fick sedan i Morsdagsgåva från äldsta dottern ett par igekottsbebisar till den jag köpt.
Jättegulligt!

Kom hem straxt innan sonen dök upp med Sushi till mat åt oss.
Himmelskt gott!

Vi satt och åt och pratade om förändringarna i livet som skett hos både honom och mig.
Till det bättre dessutom och det värmde modershjärtat att livet ordnar upp sig även för sonen som har både sjukdom och skilsmässa bakom sig.
Nu är han stark och med stor framåtsträvan och tron på livets goda.

Dessutom har han funnit kärleken i sitt liv och det är något jag ser fram emot, att få träffa hans nya livskamrat och hennes barn.
Härligt!!!

Dessutom vaknade hoppet hos mig att äntligen få in mina andra barnbarn som han är far till, närmare mig.
Dem har alltid befunnit sig på ett för mig smärtsamt avstånd.
Vi har minimal kontakt pga av olika omständigheter och styrningar i livet som jag inte kunnat göra mycket åt.

Livet ser ut så. Inget är enkelt!
Alla gör sina val och det accepterar jag då varje individ har sitt sätt att se på allt.
Så är det bara.
Var sak har sin tid och jag hoppas nu på att tiden kommit då jag får till mig åtminstone två till av mina 5 barnbarn.

Vi hade ett givande gott samtal under vår måltid min son och jag.

Sedan blev det kaffe. Gokaffe som han också hade med sig till sin mamma, som han vet älskar Gokaffe.

Till det njöt vi av varsin mumsig Biskvi.
In i kylen åkte det en bakelse som var bara till för mig att avnjuta senare. :)
Ett hjärta.

Sonen hade inte så mycket tid till att stanna hos mig då han skulle hämta sina söner från deras mor, som firades på Mors Dag.

Jag visade sonen stolt min lilla gamla fina husbil som han blev glatt överraskad av att den är så välhållen och fräsch trots åldern.
Han kollade in motorn och förelog lite underhåll för att förbättra prestanda.
Han är ju en motorkille min son.

Han skulle hjälpa mig framöver med lite kylarvätskebyten och annat nödvändigt.
Sedan var han tvungen att åka iväg för denna gång

Vi fick två guldtimmar tilsammans iallafall och det är jag jätteglad över.

Det värmde mitt hjärta att se honom så pigg och glad och med en kämparglöd i ögonen.
Livet ligger framför honom med mycket kärlek. Det är jag övertygad om.

Från mina tjejer vid husvagnen kom det Hjärtehälsningar på Mors Dag och en peng att köpa mig en god lunch för pch fira.
Den lunchen inhandlar jag idag.

Det är nu Måndag och det innebär att jag har massor att göra
Ska se om Jocke och Bengt har tid att ra in min bil för däckskifte.
Jag har ju nya framdäck väntande då mina sommardäck ännu är kvar på däckhotellet.
Kör ännu med mina "vinterdäck" som funkar då de inte har dubb.
Men helt onödigt nedslit är dessa är till för vinterväglag.

Har inte haft råd att fixa detta tidigare.
Nu måste det ske.

Sedan bär det iväg igen till Mammas lägenhet för att packa det sista som ska bort därifrån innan jag ordnar så resten körs iväg till loppis och skänkes.

Jag måste fixa med en del i Mammas nya boende och få klart där innan jag sedan far iväg för att köpa jordsäckar hem till trädgården.

Om vädret tillåter idag så ska jag börja grundmåla verandaräcket härhemma.
Hyresvärden står för färgen men vi gör jobbet.
Jag vill få fint på verandan så jag kan sitta där och njuta på mornar med kaffekoppen och även ljumma kvällar med ljus tända.
Mormorsverandan som jag kallar den för.

Såhär ser räckena ut nu!
Bläh!!


Så jobb finns i mängd.
Tjejerna kommer hem idag från husvagnen och det vore kul om jag kommit igång att måla iallafall.

Nu ska jag ut och ta hand om höns och kaniner först av allt.
Sen lite frukost innan jag ringer till Jocke om däcken.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards