Alla inlägg den 19 november 2015

Av Sirpa - 19 november 2015 08:35

De vet hur de kan lyfta min ork och förgylla min dag.

När jag kom till Arlanda och stannade vid terminalerna så fick jag så mycket beröm för min körning.

Härligt att jag kan leverera på ett bra sätt.
Värmer mitt hjärta att veta.

Att jag räcker till...

Av Sirpa - 19 november 2015 04:58

Titti har ju varit dålig ett par dygn och igår fick hon vara instängd på vårt rum för att få lugn och ro från övriga katter och hundrn i huset.

Dottern skrev till mig på förmiddagen att Titti var piggare och det har hon blivit:)
Inte helt sig själv men ändå bättre:)
Min lilla älskling!

Min arbetsdag igår tog fullständigt knäcken på mig.

Började jobba 5.10
Körde en vända till och från Arlanda.
Ställde bussen vid Centralen.
Kort paus.Tog en buss som kom från Oslo.
Krångel med handdatorn.
Jätteskitig toalett.
Det verkar som städning av bussarna upphört och främst toan.

En tur till Arlanda igen och lika fort tillbaka igen.
Återvägen var det inga i bussen så jag njöt av att lyssna på radio högt ich bara var för mig själv.

1 1/2 timmes rast i Västerås.
Pratade och fick kram av kollega på Swebus som är själaglad över att jag väljer jobba i deras gäng istället.

På nuvarande jobb kan det ju aldrig bli någon gemenskap då vi aldrig kan göra nåt tillsammans.Ses bara vid förarbyten och då är det jobb och stress för att få klart för nästa avgång.

Kommer att må så bra i att få en riktig gemenskap.Med både gamla och nya kollegor.

Jag var så trött när det var dags för sista vändan till Arlanda.Då hade jag redan jobbat 9 timmar och hade drygt 3 timmar kvar....
Kollegor, vänner och min nya chef peppade mig via Facebook att jag snart får det bättre.

Vändstädning och åter Västerås direkt.Hann bara på toa.

På hemvägen var jag så slut....svårt att koncentrera mig och trafiken var tuff.
Mörkt, blött och bråttombilister överallt.
Köer i Märsta så jag blev något sen.

Blev avlöst av kollega som beklagade att det stått fel i dennes schema, så jag hade ingen bil där på Centralen för att ta mig till depån.

Luften gick ur mig!!!

Självklart var det inte hennes fel...
Det är ju så mycket strul med körspecarna att alla står rådvilla.
Hjälpte henne iväg då hon skulle köra vidare mot Örebro Karlstad.

Ringde Trafikledningen i Göteborg och berättade trött mitt dilemma.
De var inte förvånade....

Pratade en stund och jag berättade att jag byter arbetsplats snart och han tyckte det var tråkigt men förstod.

Min taxi kom efter 20 minuter och jag fick ett gott samtal med föraren som tydligen var van att skjutsa våra förare till och från depån.Vi pratade om hur det var att ha ett föraryrke.
Han saknade sina barn då han jobbade mycket för familjens försörjning.

Tackade för gott samtal och skjutsen.
Faktura till arbetsgivaren.

Satte mig trött i min kalla bil.
Vi har ju ingen tillgång till motorvärmaruttag, heller.
Varför skulle vi??
Vi är ju bara bussförare och till för att köra buss....

Trött, frusen och gråtfärdig efter en dag på 14 timmar med jobbet, for jag hem och bara säckade ihop.

Herregud...måtte detta snart ta slut.
Jag orkar inte mera!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards