Alla inlägg den 28 november 2015

Av Sirpa - 28 november 2015 10:36

Just nu befinner jag mig på Cityterminalen i Stockholm.

Har rast i min buss:)
Den är varm och skön då jag lyckades få igång dieselvärmaren.

Gick upp 2 inatt.
Matade Titti och Ville katt innan det var dags att hoppa i uniformen.
Bryggde på kaffe i thermos.
Lunchmaten nedpackad och huset larmat, åkte jag till min väns katter på annan ort.
Matade dem och mockade lådor, kelade, pratade och kramade katter.
Sopade lite då det var sand överallt från små tassar.

For sedan vidare till Västerås.
Tankade bilen och fyllde spolvätska.
Till jobbet.
Bytte till depåbilen och den var också nästan tom tank i, så det fick bli tankning av den också.

Bytte av kollega på Centralen som kom från Oslo med bussen.
Nya steg på.
Handdatorn låg nere....hmm.
Knappast någon nyhet!!

Körde till Arlanda där alla klev av.
Vidare med tom buss och nästan tom väg till Cityterminalen.

Pratade lite med härliga Trafikledningen på Cityterminalen:)
Blir alltid glad av att höra dem.

Tog mig kaffe ur thermosen.
Njöt så jag fick gåshud över hela kroppen:)

Försökte få liv på handdatorn men icke.Prata med TL i Götlaborg och fick instruktioner att det inget fanns att göra.
Kollade bokningarna via dem.

Har tid att sitta och blogga och tänka.




Av Sirpa - 28 november 2015 07:21

Brrr....vad jag var frusen under Fredagen.
Kroppen jobbar på med den fjuttiga kost den får.
Känner hur fläsket ger vika lite överallt på på mig.
Sist av allt verkar vara magen som ger med sig och släpper taget om extradepån.

Jag har nu med detta lagt ett nytt mål och det är att komma ner rejält i vikt.
Kör kuren klar och resten jag vill bli av med får bli ihop med träningen.

Just nu orkar jag inte mera än promenader.Var ute och gick runt kvarteret på Cityterminalen, när jag hade rast där.

Märker denna gång att detta blir tuffare för kroppen för varje gång.
Den förändras ju vartefter jag åldras.
Bara att acceptera.

Uniformen börjar hänga löst på mig.
Så skönt!

Jobbade en kort morgon under Fredagen.Kom hem till huset vid 12 tiden.Ringde och pratade med mamma på hemvägen.

Jätteblåsigt igår så axlarna fick ta mycket då jag fick blåhålla ratten emellanåt och vara på vakt hela tiden.
Sådana kastvindar som kom från alla håll.

Familjen åkte på annat denna helg.
Barnbarn och hund är hos farmor och farfar och dotter, svärson på julbord med jobbet, med övernattning.
Så jag hade huset för mig själv.
Tvättade lite, körde disk och degade vid tv:n en stund innan middagen.

Kokt Broccoli, en tomat och en frukt.
Jag var så hungrig att middagen fick bli tidig.
Hade ju gått upp i ottan så det stämde ju tidsmässigt så.

Några timmar senare tog jag mig extra kaffe och rostbröd.
Var alldeles darrig....
Det lugnade ner sig när jag fick i mig lite kolhydrater.
Så kan jag göra om det blir för jobbigt...äta nåt litet extra som hör till menyn.
Inget utöver så!
Det är inte ok.

Gick isäng jättetidigt och somnade som en stock.
Huset tyst, tomt och larmat så det var bara att snarka på:)

Katterna nöjda och belåtna när jycken inte var hemma och bråkade med dem:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards