Direktlänk till inlägg 7 november 2016

Vaken i natten

Av Sirpa - 7 november 2016 02:36

Ligger vaken mitt i natten.
Har så ont i halsen och i strupen.
Känner hur det klumpar ihop sig av någonting som börjat släppa ifrån slemhinnorna.

Säkert är det allt som börjar läka ihop nu, som jag under alla dessa månader av hosta, slitit sönder till sår.

Försöker få upp dessa klumpar och det gör ont, de fastnar, ligger och skaver när jag andas och sväljer.

Hostan är så gott som borta men då går jag på Cocillana ständigt också.

Igår hade jag värk i mina lårmuskler och inne i bäckenet.
Kanske av att jag ligger ner och vilar så mycket eller så är det någon biverkning.
Jag sover ju så mycket.
4 gånger på soffan igår som jag slocknade som ett ljus.

För en stund sedan pratade jag med min älskling i telefon när han åkte hem från sitt arbete.
Det snöar för fullt ute.
Han är en duktig förare och dessutom kör han trygg bil med bra däck, så det känns bra.

Ville katt ligger hos mig i sängen.
Varm och go på mitt täcke.

Han är så mysig min lilla tillfälliga sambo.
Han tar hand om mig på bästa sätt.

Redan igår när min dotter, lillan och hundarna åkt hem så lade han sig intill mig och vi somnade båda i soffan.

Känner hur mycket stryk min kropp tagit av hostan jag dragits med så länge.
Fattar inte hur jag orkat leva med detta så länge...

Nu får allt vila inne i mig.
Inget som sliter och rister i hostattacker som slutat i att jag spottat blod och ibland kräkts av ansträngning.

Så skönt!

Gäller nu bara att jag kan trappa ner hostmedicinen vartefter och att allt läker ihop.
Sedan kan jag leva normalt igen.

Gick ner igår med sopor till miljöboden på gården.
Det var så tungt att andas i kylan och sedan i trappen av ansträngningen så det riktigt tjöt i luftvägarna när jag kom in hemma igen.

Pjuh!
Ska bli skönt när detta är överstökat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards