Direktlänk till inlägg 21 november 2016

Tidigt upp...

Av Sirpa - 21 november 2016 19:57

Tidigt isäng.
Denna dag har varit ett energiutflöde fast jag känner själv att allt har varit givande.
Min ork är ju inte vad den borde på långa vägar, det märks efter denna dag.

Vaknade redan innan 6 imorse.Hade sovit gott på natten.Faktiskt drömlöst och det var skönt att slippa dem.

Tog mig en kopp kaffe med lite honung i en sked.Skulle varit en sockerbit men det har jag inga hemma.

Bloggade innan jag gick upp.
Färgade håret.Duschade och skrev sedan lista på vad jag behöver handla till den 13 dagars diet som jag påbörjade idag.

Vilade en liten stund innan jag klädde på mig.Tog bilen till jobbet.
Försiktig färd.Kände mig lite yr när jag gick in på depån.
Tror att jag spände mig vid bilturen, den korta sträckan.

Pratade lite med några kollegor innan jag sedan satte mig i samtal med min chef.
Ett givande samtal hade vi och det kändes bra att få ventilera lite.
Vi får se vad som sker med strukturen som vi saknar och stressen många känner av, framöver.
Berättade att jag har annat på gång och det tvekar jag inte att ge mig in på om ingen förändring sker inom några månader.

Livet är alldeles för kort för att ödslas bort på dåligt mående.
Det finns andra arbetsplatser för både mig och min älskade.

Åkte vidare till Maxi Hälla.
Handlade de varor som behövs till min 13 dagars diet.
Var jättetrött sedan så jag fick lov att vila en stund i bilen, innan jag körde hem.
Kom hem helt darrig av ansträngning.

Lade mig i soffan en stund innan jag plockade ur kassarna.
Kokade ägg och värmde på färsk spenat.Åt 2 ägg och spenaten till lunch.
Sedan blev det soffläge tills min dotter kom med lilltjejen och hundarna.
Hade dem hos mig medans dottern var till sjukvården.

Vi plockade fram ljusstakar lillan och jag innan hon tog ett skumbad.
Hade plockat fram lite badleksaker åt henne, badankor och my little pony.
Hon satt och småsjöng i badet medans jag pratade med min älskade på messenger.

Dottern kom åter från sitt.
Vi pratade en stund innan de sedan åkte hem hela gänget.
Stekte på nötkött och åt med salladsblad.
Jag var sååå trött!

Bestämde mig för att det fick bli en tidig kväll.
Älsklingen skulle jobba kväll som han brukar.
Saknar honom väldigt.

Det här är inte kul kan jag säga....att inte ha ork till mer än några få saker varje dag.Jag är van att ha full rulle och ändå krafter kvar.

Min älskade son ringde och hörde hur det var med mor sin :)
Gulligt!
På dagen ringde även äldsta dottern och vi pratade lite.
Rart!
Jag har fina ungar och jag är så stolt över dem alla tre.

Nu ska jag sova fast klockan är jättelite....det struntar jag i.
Min dag är slut och jag med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards