Direktlänk till inlägg 23 november 2016

Härliga timmar

Av Sirpa - 23 november 2016 08:48

Igår kväll kände jag en sådan längtan efter min älskade.

Vi hade talats vid vid flertal tillfällen under dagens lopp, medans jag försiktigt och lugnt, plockade fram Första Advent härhemma i lägenheten.

Klädde mig varmt och bekvämt, åkte till jobbet och var sedan med min kärlek i hans arbete.
Vi trivs oerhört gott i varandras sällskap och varje sekund är dyrbar.

Dessutom väldigt värdefullt för mig att komma ut.
Träffa andra människor och vara i det arbete som även är mitt eget.
Är nu inne på tredje veckan av min sjukskrivning så detta är nödvändigt för mig.
Så jag inte tappar allt i jobbet.

Kände mig stundtals väldigt yr, men fick det att lugna ner sig.
Det var lugna turer som jag åkte med på, utan stress och lugn trafik.

Min älskade nämnde det, hur skönt det är när jag inte ständigt hostar.
Hur lugn jag själv blivit när jag inte ständigt kämpar med hostan.

Fattar inte att han stått ut med mig, hela den tid jag lidit av detta problem.
Det är ju nästan ett år och de senaste 4 månaderna som värst.

Nu är jag stilla, i ett lugn.
Känner mig inte jagad och måste inte ständigt tänka mig för vad jag gör, så inte hostan triggas.

Jag minns ju själv hur han såg på mig oroligt då jag fick attacker som fick mig att kippa efter andan, med tårarna rinnande av ansträngningen.
Hur kraftlös jag var många gånger, efter en attack som kunde hålla i sig upp till 20-30 minuter.

Älskade man, du sade till mig då och då att det inte låter bra, att jag borde söka vård och få hjälp mot detta.
Jag viftade bort detta med ett..jag ska, snart!

Nu är jag lugn, men tyvärr alldeles för orkeslös och yr för att ännu kunna fungera ordentligt i livets puls.

Sakta framåt, steg för steg.
Mot ett bra helhetsmående och ett liv utan stress.
Det är mitt mål!

Dessa timmar utanför hemmets väggar har så stor betydelse för mig.
Tar energi självklart men inflödet är större då jag även i stunden får umgås med mannen i mitt liv.

Tack för allt du ger mig älskade.
Låt ingen åka snålskjuts på ditt goda hjärta och heller inte tro att du är odödlig i ditt hjälpande.

Det finns bara en av dig.
De som ställer orimliga krav på dig i livet, håll dem på avstånd.
Inget säger att du är den som skall bära allas problem och lösa dem.
Du har inte ansvaret för någon annan än dig själv och dina allra, allra närmaste.De som vill dig väl.

Älskar dig så, min underbara.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards