Direktlänk till inlägg 29 juli 2021

Sovit tungt och länge

Av Sirpa - 29 juli 2021 05:17

Den här andra natten här i Sumpan blev fullständigt medvetslös.
Har sovit med fläkten igång hela långa natten.

Kom ju hem från Vsk körningen tisdag morgon vid 4.30 Fullständigt slut efter det långa arbetspasset, värmen och all tryckande åska i Borås.
Isäng 5 och kände att det inte kommer gå så bra att sova då det var så grymt varmt och fuktigt överallt.
Mycket riktigt, jag vaknade 9 genomsvettig och nästan med panik i kroppen
Nattlinnet och håret fastklibbat på kroppen. Upp och på med bikini för att snabbt komma i våran lilla på för att svalka ner mig.
Överhettad delux!!

Efter pool och dusch kändes det bättre.
Packade det sista och ställde klart i hallen.
Det blåste kraftig i den varma luften så jag tvättade upp mina jobbarbyxor som hade fått vinegrettsås på sig när jag fixade med lagets mat kvällen innan.
Skönt få det klart.

Timmarna fyllda med sysslor och vid 3 tiden var det då dags att åka.
For först till macken och tankade fullt.
Jag körde till Bålsta där det väntade en buss som sedan skulle till lägenheten i Sundbyberg.

Kramade om mina tjejer som åkte tillbaka hem.
Kollegan och jag for till Sumpan efter att han först svabbat ur bussen jag skulle ha dagen efter. Snällt!
Kom till lägenheten och kunde installera mig i sovrummet.
Rart att jag fick eget där jag kunde stänga min dörr.

Ett fint rum med stora fönster som jag nu har öppet dygnet runt, lite på glänt.
Vädret är ju varmt hela tiden.

Satt och pratade med kollegorna till alldeles för sent första kvällen.
Hann inte sova nog första natten utan vaknade med känslan att inte vara utvilad vid 5 tiden.

Arbetsdagen gick jättebra. Körde de tider och avgångar som var ålagda mig och trivdes toppenbra med min fina mercedesbuss. Ren och fin buss. Härligt!
Var noga med att hålla efter själv också.

Så kul att umgås med mina kollegor som brukar köra tågersättningar.
Hjälpsamma, glada och goa.
Kollegor jag jobbat med många gånger från olika bolag.
Handlade på Coop i Bålsta, sånt jag behöver för kommande dagar.

Det regnade en hel del under dagen och luften var kvav, fuktig och jättejobbig.
Skönt i bussen i körning.
Mycket trafik stundtals i Stockholm.
Översvämning efter kraftigt regn stängde den ordinarie färdvägen ett par timmar. Körde annan väg istället.

Kom tillbaka till lägenheten vid 17.30 tiden. Tog en dusch och värmde sedan på lite att äta.
Snabbrätt med pasta och bröd.
Kröp i nattlinnet genast efter duschen och efter kaffet valde jag att stänga min dörr och sova.
Klockan var då bara straxt efter 20 på kvällen men jag behövde sova ordentligt och länge.
Det gjorde jag verkligen.

Har inte hört nåt när kollegorna kommit tillbaka för att sova efter sina jobbarpass.
Känner mig nu utvilad och redo för dag två med tågersättningar.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards