Direktlänk till inlägg 29 oktober 2021

Magen kraschad

Av Sirpa - 29 oktober 2021 11:49

Nu är det inte kul.
Gick ju upp tidigt imorse och mådde hyfsat.
Kände mig lite orolig i magen men det är ju inget ovanligt med den skiftmagen jag har.

Barnbarnet hade kräkts ner sin säng inatt med allt vad det innebar.
Kramdjur och allt nerkräkt.

Jag gick ut vid 8 tiden och fortsatte räfsa löv men det gick inte så länge som jag hoppats på.
Magen gjorde ännu ondare och jag var tvungen ge upp.
Började dessutom frysa.

Några timmar senare var det helknas i magen och jag är risig ordentligt.

Fick lov att krypa till korset och ringa jobbet för jag kan ju inte ge mig ut i eftermiddag och köra hockeylag om jag har magsjuka.

Har kräkts och fryser som en tok nu här i sängen, fullt påklädd och filt över mig.

Barnbarnet och jag lever ju nära varann med mycket kramar så det är inte konstigt om jag åkt på det hon hade inatt.
Hon är hemma från skolan och har inte kräkts sen inatt, men är trött, blek och medtagen.

Hoppas detta är snabbt överstökat.
Jag har inte tid att vara sjuk.
Dessutom har vi så ont om personal så sånt här finns inte med i planeringen.
Ingen får vara sjuk!

Man tar sin hälsa förgiven helt klart!
Även den starke kan bli sjuk.

Magsjuka brukar jag klara mig ifrån för det mesta.


 
 
Amisa

Amisa

29 oktober 2021 14:52

Om man jobbar för mycket och tagit slut på det mesta av sin ork så reagerar kroppens immunförsvar med att fungera sämre och man blir mer sårbar för olika smittor.

Lyssna på din kropp och ta det lugnt - bussbolaget kommer inte att gå under för att du är sjuk och hemma en dag.

Krya på dig, kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sirpa

29 oktober 2021 18:27

Tack :) Känns bättre nu mot kvällen och magen har lugnat sig något.
Aningen matt efter vändan som tog all ork.
En natts sömn så är det garanterat bättre.
Visst är det så att immunförsvaret tar stryk när man inte får nog med återhämtning

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards