Alla inlägg den 12 augusti 2022

Av Sirpa - 12 augusti 2022 08:15

Efter 8 dagars/dygns tufft resande så blev jag ledig vid hemkomst.
Nödvändigt verkligen då det var många, långa och kämpiga arbetsdagar med reducerad vecko/dygnsvila.

Första lediga dagen blev det uppackning och tvätt av allt jag hade med mig.
Allt låg ju i bussens bagageutrymme och det var ju en hel del regn och fuktigt som sjutton stundtals.
Bara att tvätta upp rubbet
Satte sedan igång att hugga upp en massa ved som legat på hög sen i våras då jag sågade upp kubbar men har inte hunnit hugga upp
Nu blev det nog en kubik minst upphugget.
Klippte gräs och sågade upp sånt vi röjde från hagen i våras
Sånt som hotar våran luftburna kraftledning i hagen.
Där måste hållas rent, annars står vi utan ström nån blåsig dag.

Var helt slut när kvällen kom.
Hade också handlat så dottern grillade på kvällen så vi åt Vegoburgare med pommes till middag
Välbehövlig energi.

Tänkte vila dag två men det satte ett Ca 300 Kajor stopp för!!
Dessa äckel landade på våra fordon.
Min bil, husbilen, dotterns husvagn och förtält, soptunnan och en massa andra ställen på gården
Allt var fullt av deras skit efter att jag kört bort gänget.
Det såg hemsk ut!
Full panik med att dra fram vattenslang och sätta igång och göra rent innan fågelskiten brände fast i solskenet.

Vi jobbade på i säkert 6 timmar med allting innan det var rent.
Stod uppe på husbilens tak och skrubbade med borste.
Likaså med husvagnen och förtältet var ett helvete att komma åt.
Stege och långborste.
Skrubba, skrubba och bedan bara spola så allt gick bort.
Min svarta bil tvättade jag rre gånger innan allt var borta.

Så äckligt!!
Lägger ut några foton. Taken hemska!

Bestämde oss för att åka nånstans med husbilen nästa dag så jag skulle få någon ledighet och vila.
Härhemma jobbar jag ju bara med någonting hela tiden och det ger stimulans för hjärnan och motion men inte den vila jag behöver.

Packade husbilen med det som nu behövdes för en övernattning.
Somnade väldigt sent.
Totalt utmattade


Skriver om den lediga campingdagen senare.
Sen skulle jag behöva skriva nåt om resan jag gjorde med Bandet men det får mogna ett tag.
En så mastig jobbig resa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards