Alla inlägg den 13 augusti 2022

Av Sirpa - 13 augusti 2022 13:07

Förra inlägget handlade om hur fin gest vi fick uppleva då vi fick konsertbiljetter av en kollega på ett annat bussbolag.

Sedan följde härliga timmar av känslosam berättelse i konsertform som trollband fullständigt.

Som vi njöt jag och kollegan.
Stundtals rann tårarna då föreställningen var så medryckande och framförandet så otroligt inlevelserikt.

Vilka proffs!!

Kvällen gick och det började skymma.
Dalhalla blev bara vackrare och vackrare.

Filmade hela När guldet blev till sand för att ha som ett underbart minne från kvällen.

Efter pausen gick vi upp och ställde oss längst upp för att snart kunna gå upp till bussarna innan gästerna började strömma till.

Fick fantastiska foton från min första konsert på Dalhalla
Se och njut!

Frågade mina goa kollegor om lov att lägga ut fotot vi tog med konserten bakom oss.

Vilken kväll!!

Jag berättade sedan för mina gäster i bussen om det fantastiska och dem tyckte att det var så härligt.

Släppte av gästerna utanför ingången till hotellet Dalecarlia till allas förtjusning.
Då slapp dem gå backen upp.
Fungerar att göra så med min lilla buss som är en meter kortare än kollegornas.

Av Sirpa - 13 augusti 2022 12:53

Igår Fredag åkte jag och min lilla buss till Rättvik för att köra Dalhallakörning.

Installerade mig i mysboendet först med bussen parkerad längs en vägkant bara ett par hundra meter bort
Fick ha samma rum som förra gången jag var hit i körning i Juli.

Packade upp, tog en fika och låg sedan och vilade tills det var dags att bege mig till Tällberg och hämta gäster från Dalecarlia.

Lastade full buss med underbara gäster som jag hade jättetrevligt tillsammans med under den 25 minuter korta färden till Dalhalla
Parkerade och gav noga info om hur gästerna hittar bussen när vi ska åter till hotellet på kvällen.

Hittade en fyrklöver medans jag pratade med äldsta dottern i mobil när jag gick på området intill dör vi förare får invänta timmarna vi är på Dalhalla.

Petade in fyrklövern mellan två kort i mitt mobilfodral och medans jag grejar med det kommer en kollega från ett annat bussbolag och pratar med mig.
Hon tog upp detta med att vi förare inte får se konserterna på Dalhalla och utryckte sin bedrövelse över det.
Sedan ger hon mig två biljetter som blivit över från deras grupp.

Jag blir jätteglad och överraskad och tackar med hjärtat för den fina gesten.
Frågar så mina kollegor vem som vill hänga med ner i gropen och se Kristina från Duvemåla med mig
Ingen säger något och jag blir lite ställd då jag trodde att flera vill ner och se föreställningen.

Sedan kommer Ekman buss och lägger 6 stycken biljetter till på bordet och då först reagerar kollegorna.
Det visade sig att ingen ville gå före nån annan utan väntade avaktande.
Med 8 biljetter totalt så fick alla som ville gå och resten avstod då dem inte hade intresse av det.
Slutade jättebra.

Jag var överlycklig!
Hade ju bara varit ner i gropen och sett hur det såg ut från Arenabussen som kör ner gäster dit som har jobbigt att gå.

Nu gick kollegan Uno och jag ner och jag var alldeles övervädigad.
Tog lite foton på nervägen innan vi sedan sökte upp våra sittplatser.


Vi fick alltså biljetter som kostar över 1000:- styck
Så underbart härligt.

Av Sirpa - 13 augusti 2022 08:22

Onsdagen och Torsdagen var jag, dotter, barnbarn och vovven Ludde på husbilsledighet alldeles utanför Grythyttan vid en sjö.

Den platsen hade döttrar och barnbarn hittat tidigare då dem var ute på nästan en veckas semester med min husbil tidigare.

Det blev bad, god mat, vila och mys hela tiden. En natt av god sömn, lugn och ro.
Jag låter fotona tala själv.

Det är sådan frihet med solpanel på husbilstaket då vi klarar av allt utan att behöva el.
Gasol till spisen och även värmen om så behövs.
Nu var det varmt.
Vi gjorde upp en liten eld med sånt som vi hittade liggande i skogen.
På så vis blev det rensat på skräp runt ikring.

Helt underbar solnedgång som färgade allt rosa
Vi diskade i balja vid vattnet.
Hittade lite Kantareller som stektes upp till vegbullar och kokt potatis från egen odling hemma.

Njutfull tid som gav mig åter energin efter den 8 dagars resan som dränerade mig totalt.

Hoppas på att få till lite egen ledighet i höst och åka ensam någonstans och bara vara med min lilla söta behändiga husbil.

Av Sirpa - 13 augusti 2022 08:09

Den 31/7 hämtade jag ett gäng på 21 ungdomar från Uppsala och massor med instrument och bagage.

Åkte till Rättvik först där bandet lunchade och badade. Jag hängde vid bussen då det bar Classic Car helg och fullt överallt med bilar.

Sedan vidare till Mora.
Installerade bandet vid deras boende och åkte sedan till mitt.
Bodde på ett vandrarhem.
Nästa dag hade jag reducerad veckovila då det var en 8 dagars resa.

Dag tre vidare till Trondheim. Ett regnigt sådant. Där försökte bandet spela men det blev bara kort pga regn och andra omständigheter.

Efter Trondheim for vi till Umeå.
Där blev det riktig spelning som var den enda på hela turnen.

Efter Umeå blev det Höga Kusten i flygande fläng.

Denna resa var en väldigt speciell resa för mig som satte mig i oerhörd stress och press så därför föredrar jag att inte utveckla mer än så.
Längtade hem och njöt grymt av att landa hemma till sist.

Lägger ut lite foton från resan
Jag upplevde mycket fint också för mig själv och det lägger jag in i form av foton.

Säger bara en sak.
Aldrig mera en resa utan planering i min hand innan!!!!
Avsaknaden av sådan gjorde allt till ett tärande stressmoment.

Var så slut vid hemkomst att min dotter och barnbarnet kom och hjälpte mig städa buss.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards