Alla inlägg den 22 augusti 2022

Av Sirpa - 22 augusti 2022 12:39

Började min körning denna morgon 5.30 efter att ha checkat ut från hotellet först.
Blev dåligt med sömn inatt då det var så varmt i rummet, fast jag hade öppet fönster och fläkten på hela natten.

Fick med frukostpåse från hotellet då jag åkte så tidigt.

Körde till Kungsbron och stod sedan där i över 40 minuter och lastade.
Knökafullt i bagaget då det tillkom två rullstolar också som jag inte visste om.
72 gäster i bussen när jag rullade därifrån vid 6.35

Körde i ett svep till Bergs Slussar vid Linköping och släppte av gästerna där.
Tog lite foton innan jag förflyttade mig till Borensberg dit gästerna skulle anlända med Kanalbåt 3. 5 timme senare.

Jag var ute och gick.
Åt min frukost och drack kaffe ur medhavd thermos.

Vackra omgivningar.

Av Sirpa - 22 augusti 2022 03:00

Min lilla husbil används ju inte nu när jag är bortrest i jobbet så jag ställde av den
Helt onödigt att betala en massa vägskatt ner den bara står.

Väldigt behändigt via appen.

Av Sirpa - 22 augusti 2022 02:47

Landade här igår eftermiddag.
Svettig och trött efter att ha jobbat med bussen i timmar.
Duschade och fixade nudelsoppa och kaffe åt mig innan jag varvade ner för dagen.

Gick upp tidigt på morgonen efter en natt med skaplig sömn.
Det var inte så galet varmt som det varit ett tag om nätterna.
Även fast det är svalare om nätterna ute så är husets väggar så varma efter dagens solsken att det hänger kvar in på småtimmarna.

Packade klart och lastade bilen innan tjejerna vaknade.
Tog hand om höns, kaniner och katter först. Morgonkaffe i magen.
Gofrukost med tjejerna innan vi åkte iväg.
Valde att ta med mig kaffebryggare och thermosar i bussen då vi blir borta flera långa dagar.
Kan vara gott med kaffeslurk även i bussen för gästerna.

Dunkar med vatten med.

Som tur plockade jag med fläkten från mitt sovrum då den behövs även på hotellet. Jättevarmt inatt här i rummet.

Dotter och barnbarn körde mig till depån i Hallstahammar då jag inte vågar ha bilen stå på jobbets parkering.
Det stjäls katalysatorer och annat från bilar och bussar.
Min bil har ju attraktiv ratt med krockkudden. Nackdelen med min bilmodell.

När tjejerna åkt tvättade jag bussen.
Städa invändigt och packade in mina grejer i bagaget som jag dammsög noga. Gjorde säkerhetskontroll, olja, kylvätska och remmar kollades.
Putsade fönster och klaffbord. Så smutsiga!
Jag vill ha rent till mina gäster som jag kommer köra i fyra dagar nu.

Kom till hotellet i Hägersten där jag behöver ha dygnsvila innan lång dags körning till olika slussar nedåt landet.
Första målet är Bergs Slussar nedanför Linköping.
Har hämtning här i Stockholm 6.00 måndag morgon.

Reseledarna/arrangörerna var hit och lastade in i bussen sånt som ska med på resan redan igår. Vattenflaskor och sånt.
Vi spar tid på det.
Bussen står inhägnad och kameraövervakad så det känns tryggt

Bästa hotellet detta tycker jag. Har bott här förut och fått bästa service och omsorg. Bra rum och god frukost
Har beställt påse med då jag startar så tidigt.
Sticker ju redan 5.30 för att hinna lasta 71 gäster med bagage.

Kommer att köra först 4 dagar med detta gäng.
Sedan landa här igen på samma hotell.
Veckovila här innan jag kör ny grupp på 4 dagar igen samma resemål.

Så jag kommer vara borta hemifrån 10 dagar.

Möttes igår av en söt pratsam kisse utanför hotellet som jag kelade med ett tag.
Hoppas den är här när jag kommer nästa gång då jag saknar katterna hemma vid varje resa jag gör.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards