Alla inlägg den 21 augusti 2022

Av Sirpa - 21 augusti 2022 07:18

Torsdag och Fredag fick jag lov att gå in i körningar som jag inte längre vill hålla på med, men hjälp behövdes så självklart körde jag.
Men huuuu så nervös jag var när det skulle plockas upp barn både här och där på två orter som jag inte känner till mycket.

Jag har sån skräck inför att kanske glömma något barn väntande någonstans bara för att jag inte hittar och vet exakt vart jag ska.

Nu gick det bra och det tack vare att jag fick hjälp av trafikledning och att jag själv åkte kvällen innan när jag var klar med den dagens långa körning och rekade adresser ute på landet.
Kom hem sent jättetrött och orolig sömn till följd den natten

Jag är beställningsförare!
Kan ge mig ut på vilka körningar som helst, till storstäder, andra länder, ja överallt utan att känna oro men skolkörningar, det vill jag inte ägna mig åt.
Det finns jättemycket förare som älskar jobba så. Samma tider och turer varje dag, fem dagar i veckan och lediga helger.
Då får dessa kollegor gärna göra det så tar jag beställningarna som dem inte vill hålla på med.

Jag far ju åt alla håll och kanter i vårt land och nyligen även in i Norge
I September bär det av till Danmark också.

Efter skolturen på morgonen körde jag sedan Flexturer i Hallstahammar.
Plockade upp goa tanter och gubbar och körde till affären, Vårdcentralen och olika ställen.
Väldigt farande härs och tvärs.
Ibland flera olika adresser samma tid och det var varmt som tusan fredag framförallt.
+30 grader och kvavt så jag mådde illa och fick värmeslag till sist.
Kraschade fullständigt hemma på kvällen.
Mådde illa, frös, sov två vändor och hjärnan var inte med i matchen alls.

Javisst är det AC i bussarna men vi sitter ju inte där hela tiden.
Ut och in i bussen, fälla ramp, hjälpa till, bära kassar och full fart i flera timmar för att hinna med alla bokningar

Flexen gillar jag då jag träffar så mycket goa äldre som delar med sig av sin livsberättelse.

Det räckte bra med dessa två dagar med skola och Flex. Nu kan jag återgå till mitt eget. Beställningskörningar.

Jag vet att det är värdefullt för arbetsgivaren att man som anställd kan köra vad som helst
Men jag tror inte många av skolbussförarna skulle vilja jobba som jag gör.
Fara iväg långa sträckor, ibland veckovis till olika håll i landet.

Jag älskar mina beställningar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards