Alla inlägg den 16 augusti 2022

Av Sirpa - 16 augusti 2022 14:50

Helgen som gått har jag ju varit i Rättvik och kört Dalhallakörningar.

Det har varit så fruktansvärt tryckande varmt om dagarna att jag mått dåligt.
Tror faktiskt att jag åkte på värmeslag under Lördagen
Det gick ju inte att komma undan värmen någonstans.
Stundtals måste jag även tillbringa tid i direkt solsken med svarta kostymbyxor på. Som tur vit skjorta

Bussen har självklart AC så det var enda stunden av vila från hettan.
Huden klibbig av svett hela tiden.

På kvällen under väntetiden i Dalhalla så mådde jag illa. Kände mig yr och huvudvärk
Tog tabletter mot huvudvärken och då blev illamåendet värre.

Det blev svalare vid 21.30 tiden och lite lättare. Men jag mådde tjyvens ändå och fruktansvärt trött. Kände att pulsen var hög hela tiden, som att kroppen kämpade hela tiden. Det tog ork rejält!

När gästerna var körda till hotellet och jag parkerat bussen så gick jag lugnt och stilla till mitt boende under stjärklar himmel.
Jag var helt slut!
Uppförsbacken till huset sög det sista och jag stupade isäng vid halv 1 på natten.

Kunde inte sova. Pulsen dunkade på och jag kände mig febrig.
Fönstren öppna för att få in den svala nattluften.
Somnade till korta stunder och vaknade helt av att kollegorna (3 stycken) åkte iväg och jobbade.
Då var klockan 3.30 och efter det, vid 4 tiden lyckades jag somna ordentligt.
Illamåendet hade släppt och pulsen gick ner.

Jag gillar verkligen inte den extrema värmen som nu råder.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards