Alla inlägg den 19 augusti 2022

Av Sirpa - 19 augusti 2022 03:11

Årets sista hämtning av kollobarn var i Onsdags för min kollega och mig.

Vi lämnade Hallstahammar vid 9 tiden.
Jag med dubbeldäckaren och släp, kollegan med en enkelbuss.

Varmt och kvavt på hemmaplan men endast +20 grader i Djuprämmen Värmland dit vi åkte.
Så skönt med svalare luft. Mycket lättare att vistas i.

När vi kommit fram och ställt upp luckor och dörrar på bussar och släp så var det dags för årets sista bad.
Himmel vad skönt!!
Jag njöt medans kollegan endast doppade sig och gick upp direkt
Tänk så olika vi är.

Jag låg en stund och simmade. Mådde så bra i det lite kyliga vattnet som blivit av ett stort åsk och regnväder som dragit över Djuprämmen dagen innan.
Det märktes lite överallt att det regnat kraftigt då marken ännu var blöt.

Efter bad och ombyte var det dags för lunch. God salladsbuffe'

Bussarna fullastade innan 13.00 och vi rullade iväg samtidigt.
Omledning vid Köpung då en lastbil hade tappat betongblock på E18 och det var totalstopp och avstängt i flera timmar gjorde att vi blev något försenade.
Mycket trafik i Stockholm.

Jag hade 2 minuter körtid vid ankomst KTH Östra Stationen när kollegan kom och vände ekipaget åt mig så det skulle gå snabbt
Jag tar längre tid på mig då jag inte är så duktig på att vända buss och släp på trånga ytor ännu.
Han hade kommit fram tidigare då han kunde köra i 100 på större vägarna.
Jag fick ju bara köra 80 med släpet efter mig.

Kändes något stressigt och pressat när allt tog sådan tid och jag såg färdskrivaren började blinka för rast och tiden tickade ner fort.

När vi haft 45 minuters rast medans ledarna lastade ur allt bagage och plockade ur löst skräp så rullade vi hemåt.
Jag var svettig och trött då det var +28 och jättekvavt i Stockholm.

Tank, städ, tvätt och toatömning vid framkomst depån i Hallstahammar.
Helt slut och varm rullade jag hemåt vid 21 tiden.

12 timmars jobb bara sådär Poff!!

Bråttom hem då jag skulle upp 5 nästa morgon för att köra skolbarn i Kolbäck och Hallstahammar.

Årets kollokörning var över för denna gång. En buss till lastades några timmar efter oss och sist ledarna vid 18 tiden.
Sedan var det tomt på gården.

Vi bussade alla därifrån.




Kollegan tog fotona på min buss och släpet samt mig i sjön :)

Sista fotot tog jag över vattnet.
+20 och molnigt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards