Direktlänk till inlägg 22 augusti 2022

God Morning +Hägersten

Av Sirpa - 22 augusti 2022 02:47

Landade här igår eftermiddag.
Svettig och trött efter att ha jobbat med bussen i timmar.
Duschade och fixade nudelsoppa och kaffe åt mig innan jag varvade ner för dagen.

Gick upp tidigt på morgonen efter en natt med skaplig sömn.
Det var inte så galet varmt som det varit ett tag om nätterna.
Även fast det är svalare om nätterna ute så är husets väggar så varma efter dagens solsken att det hänger kvar in på småtimmarna.

Packade klart och lastade bilen innan tjejerna vaknade.
Tog hand om höns, kaniner och katter först. Morgonkaffe i magen.
Gofrukost med tjejerna innan vi åkte iväg.
Valde att ta med mig kaffebryggare och thermosar i bussen då vi blir borta flera långa dagar.
Kan vara gott med kaffeslurk även i bussen för gästerna.

Dunkar med vatten med.

Som tur plockade jag med fläkten från mitt sovrum då den behövs även på hotellet. Jättevarmt inatt här i rummet.

Dotter och barnbarn körde mig till depån i Hallstahammar då jag inte vågar ha bilen stå på jobbets parkering.
Det stjäls katalysatorer och annat från bilar och bussar.
Min bil har ju attraktiv ratt med krockkudden. Nackdelen med min bilmodell.

När tjejerna åkt tvättade jag bussen.
Städa invändigt och packade in mina grejer i bagaget som jag dammsög noga. Gjorde säkerhetskontroll, olja, kylvätska och remmar kollades.
Putsade fönster och klaffbord. Så smutsiga!
Jag vill ha rent till mina gäster som jag kommer köra i fyra dagar nu.

Kom till hotellet i Hägersten där jag behöver ha dygnsvila innan lång dags körning till olika slussar nedåt landet.
Första målet är Bergs Slussar nedanför Linköping.
Har hämtning här i Stockholm 6.00 måndag morgon.

Reseledarna/arrangörerna var hit och lastade in i bussen sånt som ska med på resan redan igår. Vattenflaskor och sånt.
Vi spar tid på det.
Bussen står inhägnad och kameraövervakad så det känns tryggt

Bästa hotellet detta tycker jag. Har bott här förut och fått bästa service och omsorg. Bra rum och god frukost
Har beställt påse med då jag startar så tidigt.
Sticker ju redan 5.30 för att hinna lasta 71 gäster med bagage.

Kommer att köra först 4 dagar med detta gäng.
Sedan landa här igen på samma hotell.
Veckovila här innan jag kör ny grupp på 4 dagar igen samma resemål.

Så jag kommer vara borta hemifrån 10 dagar.

Möttes igår av en söt pratsam kisse utanför hotellet som jag kelade med ett tag.
Hoppas den är här när jag kommer nästa gång då jag saknar katterna hemma vid varje resa jag gör.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards