Alla inlägg den 8 oktober 2023

Av Sirpa - 8 oktober 2023 10:31

Tågersättningshelg är det jag håller på med just nu.

Blev skjutsad av dotter och barnbarn till LetsGo Bybusdepån i Örebro.
Tog med mig all information, skyltar och vad som behövdes för att genomföra ett bra jobb.

Åkte sedan och löste av en kollega som kom med bussen jag skulle ha med mig från Arlanda.
Gäster ombord som jag släppte av i Karlstad innan jag med full fart for neråt landet för att stanna natten på Scandic Backadal innan körningarna började på Fredagsmorgonen.

Fick bussen föraenad då den stod fast i kö i Västerås där det varit en olycka på E18.
Detta medförde att jag fick dåligt med tid för att hinna ner till Göteborg och ta ut förarkortet så jag hann få en reducerad dygnsvila innan nästa dags körningar

Hann hyfsat iallafall tack vare att trafiken var helt ok längs färd.

Sov hyfsat iallafall.
Ingen frukost då jag valde sömnen.
Backadal är ett bra hotell.
Fullt med bussar när jag anlände där på natten men hittade en bit bort som tur var.

På morgonen var det sedan full fart mot Nils Eriksson Terminalen.
Kordinatorn lät meddela att jag inte behövdes där så jag kunde fara direkt till Alingsås
Hann även tanka bussen i Floda.
Pjuh!! Skönt att vara på banan igen med allt redo inför dagens körningar.
Gillar inte stress!!

For sedan vidare mot Vårgårda, Herrljunga och Falköping.
Mängder med bussar överallt. Lite småkaotiskt då det var ersättningar för SJ, Mtrx samt Västtrafik.

Hade sedan tur åter till Alingsås.
Rast där för att fara tom till Göteborg och hela vägen till Faököping och retur till Alingsås sist av allt.

Hade sedan rum för natten på Lilla Hotellet i Alingsås.
Anlände dit vid 20 tiden.
Parkerade och gick till hotellet för att softa ner för natten.
Gulligt BnB hotell.

Sov gott hela natten.
Checkade ut och installerade mig i bussen Lördag morgon 8.45 för att vara passbuss där i Alingsås.

Hann traska till Willys mellan turerna för att inhandla mat som jag ville ha.
Har ju lagt bort vetemjöl och socker.
Så det blev mycket grönt och hårt rågbröd. Hummus som pålägg och lite annat gott och nyttigt.

Vid 16 tiden var det dags att åka till Göteborg för en avgång från Åkareplatsen Västtrafik.
Körde via Alingsås till Vara och släppte av tågresenärer.
Tom till Alingsås. Väntetid där och sedan avgång 20.25 mot Falköping via mellanstationer.

Åkte efter avsläpp tillsammans med Kordinatorn till Rasta Falköping som var natthärbärget.

Vid det laget var jag jättetrött!!
Jobbat i drygt 13 timmar denna dag.

Fick lämna bussen jag hade helt då jag skulle ha en annan under Söndagen.

Hade svårt att varva ner och somna.
Oväsen utanför hotellet av jättegäng med Epatraktorer, musik och skrål.

Vaken ännu vid 2 tiden....

Sista tre fotona är från ett höstvackert Alingsås

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards