Alla inlägg den 10 oktober 2023

Av Sirpa - 10 oktober 2023 12:28

Barnbarnet mitt härhemma bröt ju armen för tre veckor sedan i skolan.

Hon har kämpat på tappert med att lära sig använda vänster hand.
Fått lov att avstå från massor i sitt liv på grund av skadan.
Inte kunnat sköta häst eller rida som hon annars gör mest varje dag.

Idag var det dags att klippa bort gipset och försiktigt börja använda högerarmen och handen igen.
Hon var oerhört lättad över att bli av med klumpen och äntligen kunna tvätta händerna på normalt vis.

Av Sirpa - 10 oktober 2023 12:21

Den här morgonen var det garanterat myggfritt när jag gick ut till hönsen och kaninerna.

Alldeles vitt i gräset.

Kokade iordning råg och havregrynsgröt igår kväll som fick stå och puttra på vedspisen.

Lade upp en rejäl portion till frukost och värmde på i micron.
När det var riktigt varmt blandade jag i ca 1 dl frysta Svarta Vinbär som jag plockade från egna buskarna i somras.
Samt en stor sked av hemmagjort Äppelmos.

Det var en ren njutning att äta detta med vetskapen att det gör gott i kroppen.

Hällde på Havredryck också.
Riktigt mumsigt!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards