Alla inlägg den 21 oktober 2023

Av Sirpa - 21 oktober 2023 08:06

Nu äntligen fick jag möjligheten att sova en natt i min lilla husbil som stått hela sommaren och en bit in på hösten.

Men det var ju självklart inte slut på problemen. Varför skulle det !!

Försökte få till värme i den med hjälp av 12 vilten endast.
Provade häromdagen och det bara stängde ner.
Laddade bodelsbatterierna i drygt 3 dygn och hoppades att det var felet. Solcellen orkar ju inte driva helt när det inte ens varit nån sol.

Värmen tuffade på bra i ca 40 minuter
Gasolvärmen som är det jag har i husbilen som källa
Sedan stängde det ner och larmet gick för batteritorsk.

Så det är bara att konstatera fakta att dessa två stora fritidsbatterier som driver allt är helt enkelt slut.
Jag kopplade in 220 och värmen funkar hur bra som helst så det måste vara felet, batterierna.

Så jag har en kostnad på minst 4000:- till innan jag kan fricampa med min lilla plutt.

Jag körde igång med inflytt i bilen igår lunch. Värmde upp, inredde bodelen och stängde till och isolerade med yllefiltar mot förarplatsen.
Bäddade mysbädd. Tog ut den lilla mat jag behövde och flyttade in efter dusch.

Barnbarnet har Tjejkväll så det var ett bra tillfälle för mig att testa husbilen.
Hon har tre busiga tjejkompisar hos sig och tjejerna huserar i rummet bredvid mitt sovrum så på detta vis fick dem möjlighet att leva bus utan att jag stördes av det.

Jag ska ju jobba idag och behövde få sova i lugn och ro.

Värmde på Linsgryta och tände levande ljus och satt sedan med min goda middag och bara njöt av att äntligen kunna vara i husbilen.

Låg och läste. Grejade med Diamondpainting och bryggde mig gott kaffe och bara myste kvällen
Bäddade sedan ner mig i varma sköna bädden och sov som en stock mest hela natten.

Husbilen ska ju med mig vecka 44 till Avesta då jag ska gå tre dagars Ykb utbildning och tänkte ha med min egen lilla bostad istället för att pendla eller betala för hotellrum.

Får jag bara tillgång till eluttag på depån så blir det hur bra som helst.

Önskar jag hade ekonomi att köpa batterierna till dess så vore jag inte ens bunden till eluttag utan kunde sova vart jag än vill med husbilen.
Det vore härligt, att leta reda på mysplatser kring Avesta och vila ögonen på när dagens utbildning var klar

Nu ska jag stänga ner min mysbostad för denna gång. El är ju inte billigt det heller.
Ska jobba idag och behöver packa med mig det jag behöver för en lång arbetslördag.

Min älskade lilla Edde Husbil får stå tills jag ska iväg vecka 44 igen.

Äldsta dotter och jag hade tänkt att imorgon fara iväg till Lindesberg med barnbarnet med oss och fixa till min fars grav och sedan stanna vid nån sjö så barnbarnet fick fiska lite.
Husbilen med så vi kunde äta i den och värma oss.

Men utan batterierna går det ju inte

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards