Alla inlägg den 3 februari 2023

Av Sirpa - 3 februari 2023 06:20

Vaknade väldigt tidigt Onsdag morgon i den sköna sängen på mitt boende i Hede och Sonfjällsgårdens Värdshus och Hotell.

Kändes jätteknäppt att vakna redan vid 4 och inte kunna somna om då jag visste att jag kommer jobba till morgontimmarna nästa dag.
Försökte men det blev bara jobbigt så jag gick upp.
Fortsatte packa. Fixade gott starkt kaffe i min lilla bryggare. Tog en dusch.

Förstod att det var kyligare ute då det var frost på fönstret i mitt rum.
När jag sedan vid 8 tiden gick ner för att äta frukost så berättade ägarinnan att det var -19 denna morgon.
Pjuh!!
Min tanke gick genast till bussen.
Om den skulle starta som den skulle en sådan kylig morgon.

Solen gick upp och det blev en vacker dag. Försökte vila så mycket det bara gick inför hemresan. Gick inte att sova.

Låste efter mig och lämnade boendet vid 13 tiden. Det var tänkt från början att hemresan skulle starta 14.00 men blev framskjutet till 16.00

Bussen hade det tufft med starten.
Det skrek och tjöt någonstans och det var kylan som var orsaken.
Lät den stå igång i 20 minuter innan jag rullade iväg för att allt skulle komma igång som det skulle

Körde till Björnrike och hade en 45 minuters innan jag senare körde fram för lastning 15.30
Det var ju 30 minuters körtid mellan mitt boende och gästernas så 45:an var nödvändig för att min körtid till raststopp skulle räcka.

Lastade i en halvtimmes tid. Trötta ungdomar som hade svårt med att behöva städa sin stuga och lämna fint efter sig. Det var tydligen besiktning av varje stuga innan dessa fick lämnas.
Jag stuvade lasten i bussen noga.

Rullade iväg vid 16.05
Tog en bra väg som jag visste fanns sen tiden jag körde skidbuss i Åre.
Via Sveg, Los och Edsbyn för att sedan stanna i Bollnäs där hela gänget gick på Max.
Jag har ju inte råd så jag åt medhavd macka i bussen. Hade kaffe i thermos.

50 minuter senare för vi vidare i full rulle mot Stockholm Nacka. Var framme 23.30 ganska precis.
Slet som en bäver med urlastningen så alla kom iväg hemåt snabbt
Föräldrar i långa band stod och väntade med bilarna runt bussen.

Lärarna såg till att ungdomarna plockade undan efter sig i bussen men jag hade en hel del att ta reda på ändå.
En lång resa tenderar att lämna efter sig en skräpig och slabbig buss.
Det smulas, spills och kladdas fast mat och godis i mattorna osv....

Bussen skulle häntas där på plats så jag var angelägen om att lämna den så fin som jag bara kunde
Vid midnatt kom en kollega från Hedmans och löste av mig.
Bussen skulle till Falun och jag fick ta en depåbil hem till Eskilstuna.

Var hemma straxt innan 2. Trött som sjutton efter att ha varit vaken i 22 timmar.

4 dagarsresan med idrottsungdomar Vemdalen var över. Spännande resa. Skönt att komma hem.




Fick med mig en härlig chokladask som tack från lärarna.
Mycket goda ord för trygg och säker körning.
Värmde fint i busschaffishjärtat

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards