Alla inlägg den 9 februari 2023

Av Sirpa - 9 februari 2023 01:15

Jag är ju som jag tidigare skrivit i Gävle och kör Tågersättningstrafik med dubbeldäckare mellan Gävle och Sundsvall. Med alla mellanstationer.
Totalt 32 mil enkel väg.

Det är full fart hela vägen för att hinna angöra alla stationer enligt tidtabell.

Sedan har jag 1 1/2 timme i Sundsvall då jag måste ta min rast samt se till att bussen är städad, påfylld spolarvätska då det går åt massor på skitiga saltade E4:an.

Igår hann jag med gå till Ica under rasten och köpa lite förnödenheter då det blev en dag extra utöver planerat här.
Skulle åkt hem Torsdag kväll men det blev Fredag istället.

Dessutom blev det extra från Söderhamn till Gävle Station igår då det tåget hade havererat.
Annars slutar min körning med resenärer i på återvägen i Söderhamn.

Full buss igår med till Gävle.
Plockade ur bussen invändigt och återvände till hotellet direkt utan tvätt.
Var till depån i Valbo i tisdags och fick bussen tvättad men köade för det och var inte på hotellet förrän 19.15 på kvällen. Blev en onödigt lång dag.
Jag vill ju helst tvätta själv men den depån har ju tvättpersonal kvällstid.

Städar ur annars det gör jag själv.
Bara hjälp med yttre tvätt.

Vet inte hur jag ska göra nästa vecka.
Det blir grymt långa dagar om jag ska köa varje kväll till tvätten.

Imorn fredag kommer jag att lämna bussen på depån i Valbo så får den fixas helt då jag ska åka hem med depåbil.
Dagen blir för lång annars om jag ska fixa bussen också.
Har ju 3 timmar hem härifrån.

Ledig endast Lördag för sen har jag Handbollskörning till Nacka på Söndag över dagen.
Måndag morgon tidigt måste jag åka hemifrån för att åter köra Tågersättning här mellan Gävle och Sundsvall i 5 dagar.

Så ledighet finns inte på världskartan just nu. Ska se till att få en ordentlig veckovila på tre dygn efter denna period.

Jag är jättetrött efter den intensiva körningen varje dag.
Kommer in på mitt rum helt färdig.
Byter om, fixar något att äta, duschar och bara pustar ut tills det är dags att sova.

Vaknar tidigt. Är ute vid bussen i god tid innan avfärd till Gävle Station och lastning.

Jobba, äta sova....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards