Alla inlägg den 22 februari 2023

Av Sirpa - 22 februari 2023 06:06

Läste klart min polisdeckare igår och visste inte riktigt bad kag sedan skulle välja av de böcker som jag har härhemma.

Några har jag försökt ge mig på men funnit dessa så fullständigt ointressanta och på gränsen till obegripliga att jag fått lov att helt enkelt ge upp efter ett tag.

Det är ju toppen att det finns böcker och författare för alla olika tycken och smaker.

Nu gav jag mig på en riktigt tjock bestseller på sin tid.

Ken Follets Svärdet och Spiran.

Oerhört bra och välskriven.
Jag kom in i boken på en gång och Follet skriver på ett sätt som får mig helt inne i handlingen.
Hans beskrivningar av platser, människor och känslor är så äkta att boken får iallafall mig helt fast.

Låg och läste till midnatt innan jag bara måste lägga undan den då ögonen tårades av ansträngning, trötthet och den gripande handlingen i boken.

Jag minns när boken kom, med efterföjare, att den var väldigt populär.

Nu läser jag den, bättre sent än aldrig.

Svärdet och Spiran

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards