Alla inlägg den 9 mars 2023

Av Sirpa - 9 mars 2023 15:48

Trött, yr och värk i kroppen är just nu min tillvaro härhemma.
Kändes lite bättre imorse men det räckte med att jag bäddade rent min säng så var det slut på den här dagens krafter.

Läser min bok.
Vaknar efter en stund med boken på bröstkorgen.... Får läsa om några sidor.

Dricker mycket vatten för jag har ont i njurarna också. Förstår inte riktigt vad som härjar runt i min kropp nu
Det är som om den vore lite vilse och ger ifrån sig alla möjliga knepiga symptom.

Plötsligt kan jag ha ett tryck över bröstet som om det satt nåt tungt där och pulsen rusar en stund för att sedan lugna sig.
Får sen som sockerdricka i fingrarna och krafterna bara lämnar mig.

Imorse när jag gick upp var det som att någon högg en kniv i höger lårmuskel.
Hade svårt att gå.
Sedan bara släppte det.

Märkliga grejer...

Har meddelat jobbet att jag blir hemma resten av veckan.
Det här tillståndet funkar ju inte om jag ska ut på vintervägarna med en stor turistbuss.
Vart ska jag få orken till det.

Vila, sova, äta och återhämta krafter gäller

Ute vräker snön ner.
Fotot är från Onsdag morgon

Av Sirpa - 9 mars 2023 05:11

Jag kom ju hem efter en jättetuff jobbhelg i Mora/Sälen helt utmattad.

Det bar sig inte bättre än att kroppen drog i handbromsen och jag är nu hemma sjukskriven.

Grym huvudvärk, ont i nacken, ont i lederna som dessuton är svullna, stundtals jätteyr, feber på nätterna och fullständigt i botten i orken.
Sover jättemycket.
Kan sova på dan och på det sedan hela natten.
Fryser som en tok emellanåt och då hjälper inget. Iskalla händer och fötter.
Sov första natten hemma med nattlinne, morgonrock, tjocka strumpor på fötterna, fliesfilt, täcke och på det en stor yllefilt. På mig och vid sidan av mig två varma katter.

Kände redan i Mora i jobbet att jag måste hitta en lösning.
Jag kommer att krascha om jag ska jobba såna mängder timmar som jag gör ständigt.

Hann inte ens få en veckovila på 45 timmar mellan dessa långa arbetspass och sedan 12-15 timmarsdagar flera i rad. Det går inte!!!
Jag går sönder fullständigt.

Hade ju redan planen klar att jag tar ut pension och jobbar som timmis från Maj 2024.
Men.....om jag fortsätter som nu så håller jag inte så länge
Jag kommer att braka i väggen och som min dotter säger: Mamma, om du kraschar en gång till under arbetsbördan så kommer du inte att orka ta dig upp igen.
Hon har så rätt!

Jag har kämpat och jobbat nu snart i 40 år i bussbranchen och det känns som att jag gjort mitt vad gäller heltid i yrket.

Branschen är jättetuff nu efter pandemin och det är fruktansvärd förarbrist och massor med körningar.
Detta resulterar i att vi som jobbar får lov att jobba alldeles för mycket.
Erfarna Beställningsförare är en bristvara.

Men istället för att vara rädd om oss som finns kvar så får vi dra ett jättetungt lass och jobba oss sjuka

Det är inte sunt nånstans!!

Så jag tog helt sonikt och lade in om pension från Juni nu iår.
Jag vill vara levande och frisk som pensionär.
Inte utsliten och körd i botten.

Jag går i pension som 64 åring och fortsätter jobba som timanställd och väljer själv när, var och hur jag vill jobba.

Nu räcker det!

Jag vill leva tills jag blir gammal.
Se mina barnbarn växa upp och göra annat i livet.

Jag vill se solen gå upp i många många år till.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards