Alla inlägg den 25 mars 2023

Av Sirpa - 25 mars 2023 06:15

Det känns som att medicinen behöver ett tag på sig för att stabilisera blodtrycket.

Vaknade igår fruktansvärt trött och slut.
Låg ju vaken på natten när det stormade så ute och jag vet inte om jag fick för lite sömn eller vad det var, men jag mådde pyton.

Tog blodtrycket efter nån timme och den låg rätt hög igen. Högre än tidigare mätningar jag gjort sen jag fick mätaren.

Det fick bli tomgång i nån timme till för att komma igång.
Frukost i magen och sedan kändes det bättre. Tröttheten satt i hela dagen men jag kunde göra saker. Huvudvärk, lätt yrsel stundtals, kroppen blytung släpade jag fram med det som måste göras härhemma.

Åkte med dottern och handlade på Willys och kort in på Rusta för köp av tandkräm och sånt som går att få till bättre pris där. Mat och basvaror måste vi ju ha.

Vi flyttade bort hennes husvagn från gräsmattan till grusgången istället.
Gräset var såpass torrt och hårt så det gick att göra med min lilla bil.
Annars blir det såna spår i gräset och risk att bilen börjar slira och allt fastnar.
Jag behövde bara backa till och köra.

Jag måste när jag är piggare åka och besiktiga husvagnen.
Den ska ju sen i början på Maj till Malingsbo för sommaruppställning.

Sen var jag inte mycket att ha resten av dagen.
Fruktansvärt trött!
Låg och läste, somnade till korta stunder.
Mätte trycket och det låg bra då.

Förstår inte riktigt vad som hände där på morgonen när det låg så högt.
Jag sov ju rätt illa pga blåsten och alla oljud.
Drömde väldigt mycket också när jag väl sov. Oroliga och stressiga drömmar.

Det är alldeles för mycket i mitt huvud nu med den omställning som blivit från att jaga runt överallt i jobbet dygnet runt till att bli sjuk och hemma samt beslutet att hoppa av karusellen, gå i pension och jobba timmar på annat håll.

Längtar faktiskt till en månad framåt i tiden så allt hunnit lagt sig tillrätta.

Vilan gjorde sitt till att jag kunde vara uppe med tjejerna och äta lite middag vid tv:n och sedan gå och lägga mig för att sova natten.
Låg och läste till 22.30 innan jag sedan somnade och har nu sovit gott hela natten.

Gick upp 5.30, gav katterna mat och släppte ut.
Det ösregnade och blåste hela eftermiddan/kvällen och nu när jag vaknade var det tyst ute och snövitt på backen.

Riktigt Aprilväder.

Nu mår jag bättre. Kroppen gjorde en rejäl vurpa igår och jag är glad att jag var hemma och sjukskriven redan. Jobbat hade jag absolut inte kunnat i det tillståndet.

Nu är det inte många dagar kvar till jag måste jobba. Har inte råd att vara hemma, det är bara så.
Hoppas hälsan håller den tid jag har kvar som fast heltid.
Hoppas jag får körningar som inte suger livet ur mig.
På vettiga tider och dygnsvila som är normal. Så jag hinner återhämta mig emellan.
De körningar jag har framför mig är ändå 14-15 timmar i ramtid.
På vettig dygnstid för min kropp och knopp.

Beslutet om pension står fast.
Sedan får jag inrätta livet efter bästa förmåga.
Se till att få ett värde i det hälsomässigt.
Tänkte leva många år till.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards