Alla inlägg den 12 mars 2023

Av Sirpa - 12 mars 2023 06:46

Jag är ju hemma just nu, sjukskriven och helt sänkt i orken.

Jag vet dessutom varifrån detta kommer och har tagit tag i det hela genom att helt enkelt lägga ner planerna på att jobba som Tillsvidareanställd som Beställningsförare.

Jag tar ut pension och går in som timanställd istället.
Det gör att jag själv kan påverka och styra mina arbetstider för det som nu pågått under en längre tid kommer att stoppa ner mig i en alldeles för tidig grav.

Jag är hemma med fruktansvärd trötthet, yrsel, matthet, värk i lederna och till och med feber de första dygnen.
Febern har nu släppt men jag är inte på långa vägar i balans för att framföra en stor turistbuss längs vintervägarna.

Så ser det ut just nu.

Jag är själv delaktig i att jag hamnat här i denna situation då jag älskar mitt arbete och tillåtit arbetsgivaren att kasta med mig fram och tillbaka i dygnets timmar i arbetstid.

Nu är min kropp och knopp på väg att helt gå sönder.
Den har dragit i handbromsen fullständigt och satt mig Ur Funktion helt enkelt.

Jag är morgonmänniska!

Kan få upp hur tidigt som helst på morgonen och prestera, leverera och fungera enda till kvällen om det behövs.

Mina arbetsdagar är ofta mellan 10-15 timmar, helt beroende på vad jag kör.
Det går bra!
Om jag får börja på morgonen och det inte övergår i natt.
Natt för mig är allt över 24.00

MEN om jag börjar jobbar efter klockan 12 på dagen och sedan måste köra så det slutar med att jag landar med körningen på morgontimmarna, som kan bli allt från 2 till 5-6 på morgonen.
Då blir det farligt, för då är Min dygnsrytm helt omkastad.

Jag Är Morgonmänniska.
Jag sover på nätterna.
INTE på morgonen efter ett nattpass!

Om jag får ett sådant pass och lägger mig att sova på morgonen så vaknar jag helt förstörd efter bara 2-3 timmar.
Sen kan jag inte sova mera.

Nästkommande dag som då är Ledig...hmm... Så går jag som i ett töcken. Kroppen fungerar inte, hjärnan än mindre.
Sömnbristen är ett faktum.

Det händer dessutom att jag då fått ett pass som kan börja vid 4 tiden på morgonen, med endast den Lediga dagen emellan (som jag vandrat zomielikt utan sömn)

Javisst! Toppen! Morgonkörning som jag älskar.
MEN sömnen är helt söndertrasad och jag är fullständigt ur balans.
Jag är jättetrött!!

Detta är min vardag i arbetslivet.

Helt fantastiska körningar med underbara gäster till platser överallt i vårt land och utanför landets gränser.

Allt skulle vara guld Om jag bara slapp dessa nattkörningar som förstör kapitalt för mig, under en lång tid framåt.

Det tar minst en vecka för mig att hitta balansen igen

Ingen människa kan leva med bara 2-3 timmars sömn per dygn och leverera fullt ut.

Så för min del är detta slut.

Den 1/6 bestämmer jag helt själv Hur och vilka tider jag fixar jobba för att ha en chans att leva vidare frisk och kry in i ålderdomen.

Lyssnar inte en arbetsgivare så finns det flera.

Jag vill må bra!
Jag behövs för många människor i mitt liv och det tänker jag också se till att jag finns för dem.

Även för min egen skull!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards