Alla inlägg den 23 mars 2023

Av Sirpa - 23 mars 2023 06:08

Somnade rätt tidigt igår och vaknade sedan mitt i natten av att det dånade i väggarna och mitt sovrum var ordentligt nerkylt.

Det blåste stormvindar ute och låg på mot den vägg där mitt sovrum ligger.
Det var så det knakadeoch riste i de gamla fönsterrutorna. Lät otäckt, som att rutorna skulle gå sönder i de kraftigaste byvindarna.

Gick upp och tog mig en kopp the och läste min bok ett par timmar. Sedan blev det ett slummer bara då ljuden var så höga.

Det måste ha varit ännu värre i dotterns sovrum på övervåningen.
Hon har dessutom en luftburen elledning som går från husväggen till stolpen utanför som kan låta nå så djävulskt märkligt när vinden ligger på från det hållet.

Eldade i köksspisen igår kväll och den väckte jag liv i igen där på natten.
Luften inne blir så rå i sånt väder.
Spöregn och blåst.
Det ösregnade ju hela kvällen. Tyckte jag hörde ett smattrande mot rutorna på natten också.

Igår morse var jag ute och gick i hagen och upp i skogen på andra sidan med båda katterna med mig.
Det blev ett par kilometer i frisk luft och kuperad terräng.
Skönt att vara ute och röra på mig också, inte bara vila inne som det blivit mycket när jag inte orkat och kunnat pga huvudvärken och yrslet.

Så kul när båda katterna hänger med på promenade.

Känner mig bättre för var dag som går och det är ju hoppfullt då jag avser börja jobba nästa vecka.
Det finns ju ingen anledning att gå härhemma och dröna om jag fixar körning.

Som det ser ut nu så har jag en Eckerö på Onsdag och det känns bra.
Hämtar buss i Hallstahammar. Tom till Eskilstuna. Tar ombord gäster här och i Strängnäs. Kanske Enköping, det visar sig. Kör till Grisslehamn.

Gästerna åker med båten och jag blir kvar i förarstugan. Tar med mig sänglinne så jag kan sova och vila.
Kanske att jag tar en promenad först och äter lite innan vilan.
Sedan hemåt igen vid 19.30 tiden.

Det blir ju en körning som borde vara klar vid midnatt.
Jag kommer vara jättetrött men så får det vara.

Bra körning att börja med i trakter jag är van vid. Borde inte vara nåt som stressar upp mig.

Ännu är det ett tag kvar så jag återhämtar krafter några dagar till.
Medicinen tycks göra sitt jobb.

Jag vill helst inte ha några långresor den tid jag har kvar i det här företaget.
Men jag har ju inte mycket att säga till om utan får ta de jobb som finns.

Idag tänkte jag hälsa på en kompis och ta en fika med honom och prata bort en stund.
Tänkte starta min lilla husbil och se om den är pigg nog för det.

Både den och dotterns husvagn ska besiktigas innan April månads utgång tänkte jag.
Om jag orkar och hinner.
Husvagnen måste till verkstad först.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards