Direktlänk till inlägg 26 augusti 2022

Dag 2 vid havet

Av Sirpa - 26 augusti 2022 11:21

Första dagen på denna resa blev riktigt tuff för mig tidsmässigt.
När jag lastat ur gäster och bagage, parkerat bussen några hundra meter bort så hade jag 2 minuter kvar av min ramtid på 15 timmar.

Pjuh!! Det hängde på håret att jag hann.
Lite snålt beräknat samt omledning av trafik längs färd gjorde att jag fick tidsbrist.

Nåja, det lyckades!!

Dag 2 blev desto härligare.

Upp tidigt för att städa ur bussen innan avfärd.
Körde till skärgården och över Tjörnbron.

Parkerade bussen vid kaj och där klev vi sedan ombord på en båt som tog ut oss på havet.

Första stoppet blev på den lilla tätbebyggda ön Åstol.
Otroligt vackert och vi hade sådan tur med vädret.




Ombord fick vi sedan en mycket god lunch. Förden fortsatte under tiden mot Käringön

Väl framme där valde jag och några till att gå en bra bit bort på ön till ett bad för att äntligen få bara i havet.
Det var helt underbart.
Dagen var somig och varm så för migvar det oerhört värdefullt med svalkan

Gick sedan tillbaka när jag fått bada ordentligt. De andra hade redan gått iväg i förväg.
Köpte mig en god glass och njöt av medans vi väntade på att Drott som båten hette, skulle ta oss tillbaka till fastlandet.

Längs färd såg jag något jag aldrig sett förut. Musselodling.

Färden gick förbi Tjörn med sina fina hus.

Väl framme fick jag snabbt ta mig till bussen och starta upp den och byta om till uniform.
Det var 40 grader varmt i bussen då den stått i solgasset hela tiden vi var iväg.
AC:n fick jobba hårt.



Åkte så snabbt tillbaka till hotellet i Trollhättan och jag gjorde kväller efter dusch och lite macka.

Havsluften gör en trötter.
Helt underbar dag med fantastiska gäster och underbar natur.

Älskar havet så för mig var det en ordentlig energiboost att få komma ut på vattnet.

Så glad över att jag är inkluderad överallt under resan, där det går och jag kan lämna bussen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards