Direktlänk till inlägg 26 augusti 2022

Dag 3 vid Akvedukten

Av Sirpa - 26 augusti 2022 13:11

Denna morgon blev det tidigt upp och iväg.
Gästerna körde jag till Bengtsfors och Kanalbåten Storholmen som skulle glida fram längs vattnet till Håverud.
Jag vinkade av mina goa gäster när båten kastade loss och for iväg.

Kände denna dag att jag hade en närhet till gästerna på ett härligt sätt
Gårdagens tur ute i skärgården då jag kunde vara med var givande just för att få en gemenskap
Prata, äta och umgås i timmar skapar ett förtroende.

När jag vinkat av båten satte jag mig i bussen och åkte en jättekul, backig och slingrig smal väg till Håverud.
Mina gäster vet att jag älskar mindre vägar som kräver lite mera av mig, så jag fick tips om just den vägen.

Den var helt underbar!
På sina ställen kändes det som att köra i Norge. Branta backar och snäva kurvor
Mötte Fjällexpressen i en backe där jag körde uppför :) Det fixade vi som ingenting fast det var tajt.

Väl framme i Håverud parkerade jag och gick iväg för att reka läget och tillgängligheten med buss ännu närmare om det behövdes.

Vi hittade en rostig yxa lutad mot ett träd och skojade om att vi ändå är rätt modiga av oss som ger oss ut i skog och bad utan att känna varann :)
Så typiskt oss Beställningachaffisar.
Alla är ju inte lika, många vill bara hänga i sin buss medansvi andra gärna rör på oss och upptäcker nya saker vidvarje resa.

Mina gäster skulle anlända vid 14.30 och jag ville brygga kaffe i pumpthermosar till vår hemresa till hotellet.
Lunch hade dem fått på båten.

Jocke och jag traskade tillbaka till bussarna och jag bytte om till uniform, bryggde kaffe och mötte sedan upp båten när den kom.
Missade tyvärrnär den kom i Akvedukten.
Har foton från den hursom så det gjorde inte så mycket.

Gästerna hängde ett tag i shopen och museet innan det var dags för lastning av buss

Kramade om Jocke och vi lovade hålla kontakten framöver.
Jättebra med kontakter överallt i landet om det nån gång behövs hjälp med något under resorna

Susade så hem till hotellet igen.
Gästerna fick vila två timmar innan dem skulle åka med en Kanalbåt i Trollhättan och äta middag.
Jag körde dit dem men avstod från att åka med
Kände att jag ville fixa med bussen och vila inför nästa dags långa resa hemåt.

Ännu en härlig arbetsdag lagd i minnesbanken

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards