Direktlänk till inlägg 26 augusti 2022
Torsdagen bjöd även den på vackert väder medans jag körde gästerna hemåt längs vägar jag rullat längs tidigare.
Jag var framkörd vid 8.15 tiden utanför hotellet och vi lastade bussen med omsorg.
Jag inne i dubbeldäckarens bagageutrymme stuvande väskor medans alla lyfte in sitt bagage
Första anhalten den dagen var Askersund. Där väntade en båt på vår ankomst.
Kapten på båten Wettervik gav mig en Parkeringsskiva så jag kunde ställa bussen och följa med på den tre timmar långa turen på Vättern
Vi behöver bjöds på Vätternlax med potatis och go sås. Så gott!!
Sedan var det bara att njuta av båtturen på ett nästan vindstilla spegelblankt vatten.
Tydligen är Vättern väldigt sällan stilla.
Anlände till en jättevarm buss igen och nu var det bråttom att lasta då vi skulle vidare till Arboga.
Tre gäster skulle gå av och ta tåget därifrån och vi andra skulle besöka Hjälmare Docka.
Lade ut några foton till från Askersund.
Det var inte det enklaste av uppgifter att baxa ner en dubbeldäckare till parkeringen vid Hjälmare Docka.
Inte direkt anpassat för så stort fordon.
Men jag fixade det till mina gästers stora glädje och stolthet.
När jag var vänd och parkerad gick jag till cafet och köpte en glass. Njöt sedan av det fina där vid slussarna.
Gästerna fick en guidad tur av en herre som var väldigt kunnig.
Sedan var det fika med matig baguett med rostbiff och potatissallad.
Jag tog med min och lade i bussens kylskåp.
Var inte hungrig i solgasset.
+24 grader visade termometern på och vindstilla
Lastade vid 17.30 och åkte mot Stockholm via Södertälje.
Anlände till Kungsbron 21 19.30
Stort kramkalas och ett lite vemodigt farväl
Ett fantastiskt gäng jag hade äran att få köra i fyra fantastiska dagar.
Vilken resa vi gjorde tillsammans!
Henrik och Åsa är grymma researrangörer.
Allt klaffade! Varenda detalj.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||
8 |
9 |
10 |
11 |
12 | 13 | 14 |
|||
15 |
16 | 17 |
18 |
19 | 20 |
21 | |||
22 | 23 |
24 |
25 |
26 | 27 |
28 | |||
29 | 30 | 31 |
|||||||
|