Direktlänk till inlägg 25 februari 2023

Anlände till Mora

Av Sirpa - 25 februari 2023 03:23

Startade hemma i Etuna vid 10.45 och åkte till depån i Hallstahammar.
Dotter och Barnbarn i bilen som sedan tog med bilen hem så den inte behövde parkeras över helgen i Hallstahammar där det sker så mycket stölder i bilar.

Pratade med driften en stund innan jag lastade in mitt bagage i en hyrbil som jobbet fixat och körde till Sura för snabbt besök hos Mamma innan jag for vidare till Ludvika.

Där stod Dubbeldäckaren och väntade på mig. Ostädad och skitig utvändigt fick jag ta den och åka i full fart till Mora.

Fick samtal från kollegor om boende och annan information.
Anlände till Rosa Huset där jag fick nycklar och även skjuts med bil till boendet som vi skulle reka så det gick att parkera buss.
Jättegulligt av funktionärerna att hjälpa till med det så jag slapp ta dit bussen och krångla.

Det gick bra så vi återvände till Rosa Huset. Jag fick kassar med frukost för 4 förare totalt.
Jag delar lägenhet med kollega från Valbo och sedan bor det två kollegor till i andra lägenheten som jag har nycklar till också klara.
Så slipper dem krånglet då de anländer Lördag kväll

Lastade in deras matvaror också så allt var klart efter jag parkerat min buss utanför.
Lite trångt och knöligt är det men det går med lite extra krångel och tålamod.

Bar in mitt bagage och installerade mig i det sovrum där jag ser bussen från fönstret. En trygghet för mig.

Det är studentlägenheter som vi får bo i under tiden vi kör här i Mora för Vasaloppet.

Fixade lite mat och varvade ner för dagen. Klockan var 20.00 när jag kröp ner i sängen.
Upp tidigt då kollegan anländer och äter frukost här innan vi börjar köra 7.00 från Rosa Huset.

Idag är det Tjejvasan så vi kommer att köra tjejer till starten i Oxberg.

Jag vaknade mitt i natten och kunde inte somna om. Ska nu försöka sova lite till. Ska upp 5.30 tänkte jag.
Kollegan kommer vid 6 tiden.

Bor bara några minuter bort från Rosa Huset så vi kan ta det lugnt.
Blir att jobba här i dagarna tre nu.
Åker hemåt Måndag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards