Direktlänk till inlägg 22 mars 2023

Livet går vidare

Av Sirpa - 22 mars 2023 13:51

Även fast den är rejält pausad just nu så måste ju ändå saker och ting skötas.

Igår var jag med min dotter till läkare först på förmiddan och sedan Magnetröntgen på eftermiddan/kvällen på Mälarsjukhuset.

Jag gjorde själv den bedömningen att jag nu vågar köra bil själv och det gick bra. Kände av yrsel på kvällen bara efter hemkomst när jag var väldigt väldigt trött.

Dottern kraschade totalt i fruktansvärd migrän efter att vi kommit hem från sjukhuset.
Hon låg i närmare 1 1/2 och fick huvudet och övre delen av kroppen röntgad i en väldigt avancerad apparat.

Det är nu igång det som hon väntat på och kämpat för i över 3 år att få.
Utredning för ME.
Massor med prover har tagits och imorgon torsdag är det dags för ett läkarbesök till som hennes storasyster följer med på.

Sedan är det väntan ett tag innan det fortsätter med vidare utredning.

ME är ju ingen sjukdom som går att bota men den går att bromsa om rätta förutsättningarna i livet går att frambringa.
Dvs trygghet och struktur i allt.
Dagsformen avgör helt hur mycket personen i fråga orkar och mäktar med i livet.

Som det är nu för henne med ständigt nya läkare, bråkande fkassa och osäker framtid så tär det oerhört på ork och tid som egentligen behövs till bara vardagliga sysslor.

Vi får se vad som händer. Om det nu tas tag i ordentligt för att sedan komma fram till en diagnos och därefter den ringa behandling som finns.

Idag har jag besiktigat min bil vilket är ett måste för att kunna få ha den utan att få körförbud.
Vissa saker måste ju bara skötas fast man risig själv.

Glädjande nog gick hon igenom min lilla bmw gumma.
Bara det känns jätteskönt för jag har inte råd att reparera bil i nuläget.
När jag dessutom är sjukskriven och förlorar rejält med pengar varje dag.

Jävla ekorrhjul!!

Men men, jag har ju tagit beslutet att trappa ner ordentligt för att inte bli liggande med stroke eller hjärtinfarkt då blodtrycket nu sagt ifrån.

Om det håller den banan som det nu gör med trycket så kommer jag att jobba kommande vecka.
Gör ett försök iallafall så får jag se om jag klarar det utan att hamna i stressträsket igen.

Sista April är sista arbetsdagen har jag bestämt hos företaget jag kör för nu.

Kommer att skriva på ett timkontrakt med ett annat bolag istället.
Sedan kör jag de timmar jag känner att jag vill och kan för i Juni kommer första utbetalningen på min Allmänna Pension.
En liten Tjänstepension kommer redan 22/5. Pytteliten men ändå något.
Det gäller att inte få något glapp med inkomsterna då räkningarna ändå finns där varje månad oavsett.

Nu ska jag vila resten av dagen så jag orkar med morgondagen.
Ett steg i taget.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards