Direktlänk till inlägg 12 oktober 2023

Tidig väckning

Av Sirpa - 12 oktober 2023 03:50

Nog för att jag ställt väckningen tidigt denna Torsdagsmorgon men det var inte riktigt så tidigt jag hade tänkt.

4.15 stod mobilväckningen på men den vinande stormen utanför hade bestämt sig för att jag skulle väckas 2.10

Gick inte att somna om hur jag än försökte så till sist vid 3 tiden gick jag upp och tände en skön brasa i köksspisen och satte kaffebryggaren i arbete.

Fixade till en matlåda med morgongröt som skulle med mig. Hoppas på att få i mig den innan körningen startar vid 6 tiden för sen ges det inte möjlighet till att värma nån gröt.

Kommer att köra Tågersättning mellan Arboga och Hallsberg.
Med Örebro och Kumla som mellanstationer.
Körningen är så tajt lagd att det knappt ges chans att gå på toa ens.
Jag vet inte varför detta planerades på sånt vis.

Dessutom en jättelång dag och den biten gör mig inget då jag gärna jobbar långa dagar när jag ändå tagit mig till jobbet. Kostar ju en hel del att pendla.
Men en riktig rast hade inte varit fel.

Nåja, jag måste ju inte ta en sån körning som timmis. Nu är det bara att gilla läget.

Straxt dags att hopp i uniformen och dra iväg ut i stormen.
Får lov att ta husbilen idag då dotterns bil är på verkstad och hon behöver bil.
Blir en spännande färd i stormen :)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards