Direktlänk till inlägg 28 oktober 2023

Fiskesöndag

Av Sirpa - 28 oktober 2023 02:00

Jag ligger lite efter i mitt bloggande. Spm vanligt är det väldigt mycket som händer och jag hinner inte riktigt med att dela med mig av det.

Vi var iväg i Söndags och fiskade, jag, äldsta dottern och barnbarnet som riktigt blivit en inbiten fiskare.

Han fastnade för det intresset i somras när vi var till Finland en vecka och han fick upp en stor gädda och en massa andra firrar.

Nu for vi först till Lindesberg och gjorde höstfint på min älskade fars viloplats.
Sedan vidare mot Kloten Malingsbo efter att ha testat några kast vid Gusselby där jag brukade bada som barn.

Stannade först vid Paskalampa och provade. Inte ett endaste napp.
Dottern hade med stormkök och fixade en god soppa åt oss som lunch.

Sedan åkte vi till Djurlången och där var det bättre överlag. Nappade mera och jag kunde tända en brasa på avsedd plats med ved vi hade med hemifrån.
Jättemysigt ställe.
Vindstilla och rofyllt.

Dottern fick upp en söt liten gädda som nätt och jämt satt fast.
Nappade en hel del men det var enda firre som kom med upp
Den släpptes givetvis tillbaka för att växa till sig.

Vi betalade självklart för fiskekort på ställena vi kom till. Så smidigt med swish.

Jag fiskade inte utan gick omkring och samlade ihop kvistar och grenar till brasan som fallit ner vid blåsiga dagar.
Det var mig rekreation.
Röra på mig och elda.

Dagen gick och trötta plockade vi ihop våra grejer för att fara hemåt.
Hann hem innan det var mörkt.

På kyrkogården i Lindesberg tände vi ljus vid pappas viloplats. Två andra gamla gravar som ingen kommer till mera och i Minneslunden. Så där var det ljuspunkter i höstmörkret kvar efter vårt besök.
Brasan vid fiskeplatsen brann ner och vi hällde på vatten sist av allt.
Dessutom började det duggregna när vi åkte därifrån.

Härlig dag ute i fiska luften med mina älsklingar

 
 
Daniel

Daniel

28 oktober 2023 12:14

Härligt. Nu fick jag inspiration att ge mig ut och fiska själv.

http://https://friadiskussioner.freeforums.net/board/10/d

Sirpa

29 oktober 2023 05:07

Det är härligt att vara ute i naturen. Gärna vid vatten. Väldigt avkopplande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards