Alla inlägg den 8 januari 2024

Av Sirpa - Måndag 8 jan 03:43

Har kört Tågersättning i helgen i det grymt vackra vintervädret.

Gnistrande kallt och soligt.
Snön har glittrat och sprakat som diamanter. Naturens egna diamanter i stunden skapade.

Körde både Lördag och Söndag mellan Västerås och Ludvika.
Tur och retur.
Det var bara att pinna på för att hinna runt då vi kör tågets tidtabell fast då på isiga vintervägar.

Angjorde alla mellanstationer vilka i detta fall är efter start Västerås, Dingtuna, Hallstahammar, Surahammar, Ramnäs, Virsbo, Ängelsberg, Fagersta Centralstation, Fagersta Norra, Vad, Söderbärke och sist Smedjebacken innan ankomst Ludvika Resecentrum.

Kunderna önskar ju direktturer men jag förstår inte riktigt detta då tåget stannar på samma ställen och tiden är den samma. Varför ska bussen gå direkt från Västerås till Ludvika och samma åt andra hållet.

Så har väl kunden bokat, där mellanstationerna angörs även av tåget.

Måste vara nåt jag missat....

Jag njöt av körningen i det vackra vädret iallafall.

Nu är jag ledig några dagar.
Har jobbat 6 dagar i rad så det måste in en längre ledighet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards