Alla inlägg den 27 januari 2024

Av Sirpa - Lördag 27 jan 14:12

Igår Fredag fick jag skjuts av dottern till depån i Hallstahammar.
Hennes bil står ju på verkstan fortfarande.
Dessutom är det bra att jag inte har nån bil stå parkerad över helgen vid depån då det är så utsatt där.

Tog den nyaste Setran och åkte till Hässelby i Stockholm.
Hämtade Friidrottare som skulle på tävling i helgen. Hässelby SK

Fick med långa stavar i bagaget då det var stavhoppare med. Samt en massa väskor då vi skulle bo på hotell två nätter.

Lastade och klara 14.55
For ut i den begynnande rusningstrafiken då det var Fredag och dessutom lönehelg.
Mycket trafik men det flöt på bra.

Körde på i rask takt tills vi kom till Köping där det mötte upp ett oväder som hette duga.
Kraftiga vindar och snö.

Stannade en kort sväng vid Eurostop i Örebro innan vi fortsatte i den sega trafiken mot Värmland.

Det var en tuff körning.
Full koncentration hela tiden.
Snön vräkte ner och plogarna hann inte med.
Långtradare fastnade i backarna mot Karlstad och bärgningsbilar ilade omkring.

Jag tog det lugnt. Det är det enda rätta sådana väderlek.

Jätteglad över att inte mina gäster pressade mig heller utan det var bara lugnt.
Anlände till Scandic Klarälven vid 19.45 tiden.
Ca 45 minuter senare än planerat.

Släppte av vid ingången och hade sen ett gedigert jobb att få bussen till parkering då det var bilar parkerade härs och tvärs.
Oplogat och halt.
Krånglade en stund innan jag fick till en bra plats där jag kunde ställa bussen för natten.

Checkade in jättetrött med huvudvärk och gjorde kväller.

Av Sirpa - Lördag 27 jan 05:25

Långsamt torkar källaren efter översvämningen i början på veckan.

Dränpumpen vi själva köpte jobbade på ett par dygn med att få undan i brunnen så det gick att få fram den pump som hade tagit semester.

Nu ska den ordinarie fungera och jag samlade ihop våran extra i Torsdags kväll.

Källaren torkar upp vartefter.
Ännu är två av rummen ännu så våta att det klafsar om skorna när man går därnere.

Det gäller att få torrt så det inte bildas mögel.
Det är tur att vi inte längre har något fuktkänsligt längs golven utan det är instuvat på kattvindarna.

Detta extra jobb som blir i det här gamla eftersatta huset tar snart livet av mig och min dotter.
Vi har varken orken, tiden eller pengarna till detta ständiga kladd och slit med allt som strular ständigt.

Vi söker annat boende för fullt.

Vi har fått nog!!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards