Alla inlägg den 31 januari 2024

Av Sirpa - Onsdag 31 jan 18:09

Tiden går med rungande fart.
Nytt år och den första månaden är snart lagd bakom.

Det blåser kraftigt ute igen och för vår del innebär det att huset blir utkylt.
Det blåser rakt igenom väggarna så blomnorna svajar i fönstren.

Jag eldar i köksspisen så vi får nån värme för jag har inte råd att öka på graderna i dieselpannan i källaren.
Dom pengarna finns helt enkelt inte längre.

Hoppas nu att inte Februari blir så kall månad för jag kan inte tanka i mera på ett bra tag.

Har sedan före Jul fyllt i diesel för närmare 20.000:- jag mäktar inte mera.
Det som nu är i tanken måste räcka Februari, gärna in i Mars.

Längtar efter våren och värmen så jag kan få en chans att komma ikapp med ekonomin

Av Sirpa - Onsdag 31 jan 06:08

Kändes inte fullt så jobbigt att kliva ur sängen denna morgon.
Kroppen börjar läka ihop och det är ju lovande.

Gjorde ju som jag skrivit i tidigare inlägg en rejäl vurpa på blankis i Söndags när jag jobbade och gjorde mig illa lite överallt.
Som tur inga frakturer fast jag trodde först att vänster hands lillfinger gått av.
Den fick ett sår som blödde ymnigt ett tag men har nu läkt ihop fint.

Dottern har lagt någon salva under plåstret ett par dagar så det har läkt väldigt snabbt.

I ett par dagar har jag gått omkring som en bajsnödig gammal tant när rygg, nacke och knä smärtat så.
Men jag tror att både det att jag rört på mig och nattvila i värme gjort att allt hittat sin balans igen. Hade jag bara legat ner och inte gjort nåt hade jag nog stelat till.

Visst är det ömt överallt och blåmärken men inte alls som första dagen.

Så jag kom undan med en väldig tur tycker jag. Inga frakturer och jag klarade mig från att slå i bakhuvudet.
Föll ju helt på rygg.

Jobbuniformen är tvättad och kan användas igen. Byxor och jacka blev ju blöta och äckliga

Idag tänkte jag åka och hälsa på gamla Mamma efter att jag kört barnbarnet till skolan.
Har inte varit hos henne på flera veckor.
Blev ju så när jag vart genomförkyld tidigare och efter det har jag jobbat och nu den här smällen som sänkte mig några dagar.

Men idag blir det av.
Jag tänkte luncha tillsammans med gamlingarna och förhoppningsvis ska jag inte behöva jobba med så mycket utan kanske sitta och bara prata med Mamma.

Igår gjorde jag ett försök att sälja mitt löpband som bara står och samlar damm i mitt sovrum.
Fick ta bort annonsen efter några timmar i ren förskräckelse.
Så märkligt oseriöst beteende hos vissa människor. Flera skulle ha min adress innan det ens kommit längre än till intresse. Jag skrev vilken stad men inte mer än så för jag anser att jag inte ska ge ut min exacta adress förrän det börjar bli tal om hämtning.
Det skulle prutas och krånglas.
Hållas på varan osv....
Jag fick nog och tog bort annonsen.
Skänker den hellre än att krångla med tvivelaktiga individer.
Jag hade lagt in mått och allt så det behövde inte krånglas.

Minns ju när jag sålde min soffa förut.
Ett par hämtade den och kom tillbaka nån timme senare med klagan att den var fläckig. Dem hade säkert inte plats för den när dem kom hem och insåg det och kunde sen inte vara ärliga nog att erkänna det utan skyllde på fläckar.
Dem såg ju soffan när dem bar ut den till släpet. Likaså kunde dem inte visa när soffan bars tillbaka Vart fläcken var.
Det finns oärligt folk överallt.
Jag fattar inte vad man tjänar på det.

Min son och hans särbo köpte soffan med glädje. För samma pris fast jag skulle gärna skänkt den till dem.
Dem ville inte roffa åt sig då dem visste att jag inte har det alltför fett ekonomiskt.
Gulleungar.

Jag ville inte hamna i sitsen med löpbandet att jag har främlingar rännande härhemma och krångla. Har ju blivit varnad för att det finns stjärnor som gärna kommer hem till folk och snokar omkring för att se vad som finns mera i hemmet.

Så den kommer jag att ge bort till nån jag känner som behöver ett riktigt bra, stabilt löpband.

Imorgon är det dags att jobba.
Jag ska äntligen köra tidig Eckerötur med början i Köping.
Båten har ju varit upplagd på land för renovering sen i början på Januari och skulle läggas i och börja köras 25/1 men det bar sig inte bättre än att nåt gick fel vid iläggning och den blev skadad.
Tillbaka till varvet och igår 30/1 kördes turerna igång igen.

Jag gillar Eckerökörningarna och jag har faktiskt fått två den här veckan.
Imorgon och på Lördag.
Kommer säkert vara en hel del fylla men det gör inget, sålänge gästerna är trevliga och inte rävar ner bussen för mig så blir det jättebra.

Igår var dottern och jag och storhandlade basvaror hithem.
Nu får det bara bli köp av färskvaror fram till nästa lön.

Planeringen av att flytta ifrån det här kostsamma huset går vidare.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har vi en plan men jag skriver inte mer än såhär om den förrän allt gått i lås.
Kommer det funka så blir det stor förändring i livet. Till det bättre.

Vi håller tummar och tår.

Fotot på våra katter tog jag igår.
Dom är så goa pälsklingarna. Ena stunden är fajt och gräl för att sedan landa i sova räv tillsammans.
I min säng






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards