Direktlänk till inlägg 20 november 2015

Härlig, kylig morgon:)

Av Sirpa - 20 november 2015 09:23

Efter att ha vaknat tidigt som vanligt.
Bloggat ur mig det som kändes angeläget.Så var det dags att ge mig ut på lite motion.

Hade inget direkt mål med varken sträcka eller destination.
Kom ut i det svaga gryningsljuset och konstaterade att det var riktigt halt på vägarna.

Den snö som föll igår låg kvar och hade frusit på. - 3 visade mätaren på.
Luften var härligt klar och kylig.
Lätt att andas.

Styrde stegen längs villagatorna, bort mot skogen och vägen bort till Långsjön.
Det var nästan mörkt i skogen ännu men ögonen vande sig.
Gick raskt och lade in partier av jogg.

Stannade vid sjön, tog bilder, njöt av stillheten.Vid en av stugorna hade ägarna satt ljusdlinga i en liten gran.
Jättefint!

Morgonljuset framträdde mer och mer där jag joggade fram på den lilla vägen.Granarna bar ett tunt täcke av snö som gjorde hela skogen mycket ljusare.
Vägen likaså.

Vände åter en bit bort när jag kände att det ömmade i vänster fotled.
Trampade snett på en sten i det svaga ljuset tidigare.
Kände av det när jag joggade.
Drt fick bli lite mera powerwalk istället.

Återvände hem till huset efter en dryg timme.Då var solen på väg upp bakom trätopparna.
Kände mig lite frusen.

Kom hem och klev ur träningskläderna direkt.
Plockade lite med tvätt.Tömde diskmaskinen.Tog på kaffe.
Ligger nu i sängen med varm filt över mig.

13 dagars kuren är igång och till frukost idag blev det en kopp svart kaffe med en sockerbit till som jag tog bredvid.
Mer än så består inte frukosten av:)
Magen knorrar redan och påstår att den vill ha mera...men den får inget förrän vid lunch.

Har nu vägt mig och mätt med måttband över midjan och rumpan.
Insåg med fasa hur mycket extra jag bär omkring på, helt i onödan.
Nu ska det bort:)

Ska nu vila en stund innan dagens alla sysslor drar igång.

 
 
Mimmi

Mimmi

20 november 2015 14:34

Härligt med snö.
Härligt med kommande december och allt det innebär.
Igår åt jag och en väninna julbord och julmagin har börjat smyga fram.
Trevlig helg !

http://www.intebaramammablog.wordpress.com

Sirpa

21 november 2015 13:05

Jag älskar December månad.
Advent, ljusen och julens magi:)
Gäller att ta allt på rätt sätt och inte låta stress och hets styra.
Trevlig helg :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards