Direktlänk till inlägg 13 januari 2024

Bilstrul rejält

Av Sirpa - Lördag 13 jan 00:52

Först under Onsdagen lägger min dotters Volvo av, igen!!
Nu är det tredje gången hon blir stående med den.
Verkstäderna står rådvill och vet inte vad som felar.

Det som finns att göra nu är att lämna in på Bilia på en ordentlig felsökning.
Nåt är ju snett när den bara plötsligt inte startar.
Inga felmeddelanden syns men den startar inte.
Bränslepump är bytt för dyra pengar redan tidigare men det felet var det ju inte.

Min bil hade jag ju inne i Måndags för byte av bromsskivor och belägg bak.
Ett ok satt fast och smordes upp.

I Torsdags när jag kört till jobbet så känner jag att nåt är knas. Det vibrerar och när jag kommer till depån i Hallstahammar så känner jag lukten av värme.
Känner på vänster bak och det förbannade bromsoket sitter fast igen.

Åker på Eckerömötet vi var kallade till i Uppsala med kollegorna. Jag kör Landslagsbussen.
På lunchen kontaktar jag min verkstad igen och blir lovad att få lämna in bilen igen samma dag.

Så efter mötet ska jag så åka till Mamma som fyller 85 och jag kommer bara till Åsby i Hallstahammar där jag måste stanna.
Bilen går inte att köra
Det vibrerar och låter illa.
Bara att ringa mamma och berätta läget och se till att bilen kommer till verkstan direkt.

Vad ledsen jag blev då jag hade en stor bukett Tulpaner och lite gottigt i bilen som Mams skulle få.
Men jag kom ju inte vidare till Surahammar med bromsoket fast.

Väl hemma sedan så kom ju alla andra problem vällande.
Dottern hade sin systers bil till låns.
Jag skulle börja 5 och jobba Fredag morgon i Hallstahammar.
Tjejerna hade morgonfodring och utsläpp hästar på Fredag morgon klockan 6.
Sedan skulle barnbarn och äldsta dottern (som vi lånat bilen av) köras till skola och jobb.

Det blev en hel del pussel.

Svärsonen löste problemet åt oss med att låna ut sin bil också till oss.
Så då stod den familjen helt utan bilar.
Han skulle hämtas av sin anställda till jobbet

Pjuh!
Fredagens pussel som följer.
Jag tog äldsta dotterns bil till depån i Hallstahammar.
Dottern härhemma hade fått hem min svärsons bil kvällen innan så hon tog den till stallet.
Fixa utsläpp och fodring.
Skjutsa mina barnbarn till skolan och sin syster till jobbet.

Sedan behövde svärsonen min sin bil på eftermiddan så jag hämtade äldsta dottern från jobbet när jag var klar med mitt jobb
Vi hämtade min bil från verkstan så hon kunde få sin bil åter
Jag hämtade tjejerna härhemma från stallet där dem varit och tagit hand om pålle och barnbarnet hade ridit.

Innan dess hämtade jag ett Apoteapaket på Torshälla Hemköp från Instabox.
Den skulle annars skickats tillbaka.

Min bil kostade 2245:- för byte av bromsoket.
Så den här veckan har hon kostat mig 7000:- i bromsreparationer.

Så det är bara att jobba vidare fast jag ska föreställas vara pensionär.

Får se om jag måste ställa på min gamla husbil för att få fordon att köra med.
Den står nu i vinteride med snö runt sig.
Får skotta fram den i värsta fall.

Det är ju inte direkt något fordon för vinter och rådande väglag.
Har universaldäck på den men ändå.

Undrar när det kan få vara lite lugnare i livet......

Tog fotot över solnedgången när jag stod nere på stan i Eskilstuna och väntade på äldsta dottern.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards