Direktlänk till inlägg 14 januari 2024

Galet halt

Av Sirpa - Söndag 14 jan 02:12

Igår Lördag hade jag det något kämpigt när jag körde ett fullt busslass med Långfärdsskridskoåkare till Härjarö utanför Enköping.

Redan när jag svängde av E18 förstod jag att det kunde bli ett äventyr av den resan.
Det var halt och knöggligt längs vägen dit.

Värst var den sista biten som började efter skylten Här slutar Allmän väg

Ingen som helst halkbekämpning på den vägen.
Is, bara is utan ett ett endaste korn sand.

Jag satt obönhörligen fast till sist när jag försökte ta mig fram dit där gästerna ansåg att jag skulle åka till.

Lastade av stånde på vägen i all hast så alla kom iväg så jag kunde få loss bussen. Hade helt full buss. 53 åkare.

När alla gått iväg och var i trygghet satte jag igång. Hade som tur var lyssnat på magkänslan på morgonen och tagit med grus i en låda och spade, ifall att.

Grusade runt det jag hade och satte igång att backa loss.
Gled omkring med hot om att glida helt av vägen.
Upp med boggien och försiktigt lirka mig ut till kanten där det fanns lite fäste.
Kämpade på och lyckades efter många försök få dit min 14 meter långa buss.

Backade i lite uppförslut och lyckades ta mig runt till en bilparkering en bit upp.
Där var jag sedan i trygghet.

Lång historia kort.
Jag visste att jag inte tar mig därifrån uppför backen utan grusning av den

Kom i kontakt med den i samfälligheten därute som har hand om detta och vi hjälptes åt efter några timmar att grusa upp backen.

Så när åkarna återvände 6 timmar senare så kunde vi försiktigt smyga därifrån och på den ishala vägen ta oss till fastare väg och rulla hemåt.

Som om inte det vore nog så bröt min kropp ut i en tvärförkylning därute.
Nös, frös och snöt mig i ett.
Kände mig febrig när jag körde hemåt.

Vid Apalby IP dig jag körde åkarna var det inte heller kul.
Snö upplagt så dumt till att jag inte kom runt med bussen vid utfarten utan fick lov att krångla mig in på bilparkeringen mellan bilarna och köra fel väg ut, mot färdriktingen.
Hade inget annat val.

På morgonen hade jag backat ut därifrån då det inte var nån trafik.
På eftermiddan var det knökafullt och massor av trafik.

Inget ska vara enkelt!

Men jag löste alla knutar och kunde städa, tvätta och tömma toan som var helt full, innan jag parkerade och åkte hemåt.
Genomförkyld klev jag in hemma och fick i mig mat efter en varm lång dusch.

Jouren lyckades få bort min Söndagskörning som jag sett fram emot med stor glädje.
Skulle kört P19 Vsk bandy till Rättvik.
Jag älskar ju Rättvik.
Men jag kunde inte utsätta laget för smitta utan var tvungen att säga ifrån mig den.

Varför skulle jag få göra nåt kul!!
Livet ska vara en satans kamp hela tiden.

Ligger nu vaken mitt i natten.
Somnade nerbäddad med täcke och filtar och tokfrös igår vid 20 tiden.
Vaknade efter midnatt badande i svett, jätteont i halsen och helt täppt.

Har nu sagt ifrån allt jobb veckan som kommer.
Bara att kurera och försöka undvika att tjejerna inte insjuknar.
Vi ska ju till Ullared på Fredag.

Vilken tur att jag inte kom iväg till Mamma i torsdags/ fredags. Hade säkert smittat henne då.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards