Direktlänk till inlägg 6 november 2015

Natt på sjukhus

Av Sirpa - 6 november 2015 12:23

Kom ju in igår med ambulans till sjukhuset.
Lades in över natten för vidare prover och det kändes tryggt.
Inget lämnades åt slumpen, då det var över bröstkorgen jag hade ont.

Fick min säng på MAVA.Nål i armen och lite sjukhuskläder.
Min dotter stannade en stund innan hon äntligen kunde ge sig av hem och sitt eget liv.
Mamma var i trygghet!

Det togs prover på mig.
Puls och blodtryck låg lite högt.
Smärtan över bröstkorgen hade klingat av och låg mera som ett molande bara.

Jag fick middag serverad som var lax med citronsås, potatis.Riktigt gott!

Timmarna gick och det kom in nya sköterskor och tog prover.

Dottern kom med en thermos starkt och gott kaffe hemifrån.
Hon hade med lite grejer till mig.
Bytte till skönare kläder.
Var jättetrött efter allt ståhej ikring min person.

Kvällen kom och dottern åkte hem.
Jag kröp ner under täcket och försökte sova.
Hade då pratat med vänner via facebook om messenger.

Hade lite ordbyte med min chef.
Ville inte prata i telefonen då han ringde, då jag ligger på tresal och vill inte störa de andra patienterna.
Tog via sms istället.
Så kommunicerade jag med alla idag, förutom min dotter som var med mig här.

Sista provet för kvällen togs vid 19 tiden.Senare under kvällen lyckades jag somna.Vaknade av att flera prover togs och de sista vid 1 tiden på natten.
Då var jag så trött att jag sov när nålen stacks in och blod togs.

Vaknade tidigt, vana trogen.
Innan 5.Gick på toa och hällde upp en mugg starkt kaffe som smakade ljuvligt gott.
Bloggade och svarade på allt på Facebook, messenger och sms.

Bytte om till kläder som min dotter hade med igår kväll.
Vid 7 tiden var det provtagning.
Fick veta att allt som tagits på natten såg bra ut.

Fick även veta att mitt blodsocker var perfekt.Så det är inget fysiskt fel på mig.
Blir bara klara med att alla symptom berodde på stress.

Fick in frukosten som smakade gudomligt.Hade själv fått bestämma igår kväll vad jag ville ha.
Kaffe och macka självklart

Väntade in läkarronden och var inställd på att få åka hem efter lunch.
Men icke!
Hjärtläkare skulle ge sitt utlåtande först.
Min släkts historia ställer till det.

Så nu har jag ätit lunch.
Kycklingryta som var jättegott.
Grannsängen är tom, hon fick åka hem.
Har pratat lite med tjejen mitt emot.
Hon hjälpte mig få igång tv:n

Jag väntar på besked....

Nålsticken börjar vara många nu:)
Skulle tro att det är uppe i 8-9 stick sen 15 tiden igår.

Vi får se vad som händer....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards