Direktlänk till inlägg 8 februari 2023

Tuff dag fylld av nytt

Av Sirpa - 8 februari 2023 05:40

Pjuh!! är väl det bästa uttrycket för Tisdagens körningar.

Startade tidigt med att åka till depån o Valbo för att reka läget huruvida jag kunde få hjälp med att hitta till alla hållplatser jag skulle angöra under dagen och dagarna framöver.

Nu hade jag aådan tur att vi var två dubbeldäckare som skulle köra samma tid så jag tog rygg på kollegan.
Vi startade samtidigt från Gävle Station och körde så hela sträckningen till Sundsvall Västra tillsammans.
För mig en enorm lättnad och trygghet.

Det var ju så Bara att hitta alla stoppen.
Trångt och knöligt, in vid byggen och dåligt plogade gator med snöhögar i vägen för våra stora fordon.
Lokalbussarna är ju mindre och smidigare än våra 15 meters bjässar med skidbox bak och 4 meter höga.


Jag studerade mina noteringar vid varje stopp och rekade så gps vägen stämde.

Kollegan hade bara körning till Sundsvall så han visde mig på en plats där jag kunde parkera och vänta in tid för min avgång tillbaka till Gävle.

Han tog sin lagstadgade rast och återvände till depån i Valbo.
Jag fyllde på spolarvätska i min buss från medhavda dunkar i bagaget. Det är så skitigt på vägarna nu med allt salt och snusk.
Bussen såg hemsk ut.

Hade så min rast och en stund till.
Tog mig lite kaffe, clementin och yoghurt. Kände mig inte hungrig fast jag inget ätit den dagen förrän där vid 12.30 tiden.

Körde sedan lite vilse när jag skulle till Sundsvall Västra för att starta.
Det gjorde inget. Fick lite nya gator och färdvägar till mig.
Startade 13.32 vid Västra. Hade redan där tågresenärer på som skulle till Hudiksvall.
Vidare Centralstation och där klev många ombord.
Bland annat en dam som satte sig framme hos mig då hon var lite åksjuk.
Vi satt och pratade och hon hjälpte mig lite med färdvägen då hon kände till trakten. Bodde i Söderhamn.

Jag betade av alla stoppen utan problem och kunde så efter sista stoppet som nu var Söderhamn. Därifrån gick tåget så jag behövdes inte längre än dit. Det var planerat så.

Åkte till en Såifa och tankade då jag inte hade mer än 1/4 tank kvar.

Sedan i rusningstrafik tom till depån i Valbo för städ och tvätt
Dammsög bussen som såg bläähhh ut på golv och mattor.
Väntade in tvätthallen då det nuförtiden är personal som sköter allt på den depån. Med de stora bussarna.
Skolbussarna som är små sköts av förarna.

Medans Annika och hennes man tvättade bussen åt mig utvändigt så var jag inne i den och svabbade golv, rengjorde toan, putsade fönster och fixade allt fint.
Fyllde dunkarna med spolarvätska så jag hade inför kommande dagar.

Efter 13 timmars arbetsdag återvände jag till hotellet med ren och fin buss och fick nätt och jämt plats utanför.
Det står många tunga fordon härutanför.
Många chaffisar bor på detta bra hotell.
Scandic Väst i Gävle.

Tog en varm och skön dusch.
Kände i nacken och axlarna av den anspänning som varit med allt nytt idag. Skönt att ha det gjort för nu vet jag färdvägar och har en bild av alla stoppen i mitt huvud.
Nästa dag kan bara bli lättare.

Lite mat i magen och sedan sova redan vid 21 tiden.

Pjuh!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards