Direktlänk till inlägg 11 februari 2023

Hemma en kortis

Av Sirpa - 11 februari 2023 06:02

Igår Fredag blev en sån där intensiv och fullmatad dag.

Gick upp vid 5 tiden och gjorde mig klar för att checka ut.
Packade det sista. Hade redan fixat det mesta torsdag kväll för att kunna sova lite extra.

Ut till bussen. Det hade snöat på natten och blåste kallt.
Körde till depån för att göra bussen fin.
Hade bestämt med depåchefen att kag tvättar själv på mornarna för att inte behöva vänta på min tur på kvällen.
Det tar ju en bra stund att tvätta min stora dubbeldäckare.

Tog på mig civila oömma kläder redan på hotellet för att kunna jobba fritt.
Bussarna ser hemska ut efter allt salt på vägarna och grusiga invändigt.
Jobbade på i en timme innan jag var nöjd och bussen skapligt fin.

Bytte om till uniform och tog en kaffe innan det var dags att köra iväg.
Vi hade bytt körning idag för att jag slulle få komma iväg hemåt i vettig tid.
Jag körde Direkttur från Gävle till Sundsvall.

Två fullastade dubbeldäckare lämnade Gävle Station 8.00 och styrde ut på E4:an. Kollegan körde alla mellanstationerna denna dag.
Jag blåste på mot Sundsvall.
Blåste var verkligen rätta orden då det blåste kraftigt och jag måste blåhålla bussen mot alla kastvindar i över 2 1/2 timme.
Himmel vad jag var trött i händer och axlar av att vara på helspänn hela den tiden.

Lastade av tågresenärerna på Sundsvalls Central och en på Västra Stationen innan jag vände och åkte tillbaka mot Gävle, så långt jag nu kom innan jag måste ha rast i färdskrivaren.
Stannade vid lastbilsstoppet vid Glada Hudik Värdshus där jag sov en natt då förut när jag körde innebandygänget från Nyköping.

Fick samtal från min chef med en fråga om jag ville från månadskiftet ha anställning som 100% Beställningsförare hos Västanhede Charter.
Det skulle tydligen separeras mellan upphandlad trafik och beställningatrafik.

Med den lösningen så behöver jag inte känna att jag måste köra även skolor och annat.

Jag tackade Ja till detta då det i övrigt inte skulle bli någon förändring.
Jag får ny chef, nya planerare som jag känner sen tidigare.
Driftledare jag jobbat med förut och kanske med tiden, om allt klaffar en "egen" buss som jag mestadels blir att köra och ha hand om.
Eventuellt en tjänstemobil så jag inte behöver ge ut mitt privata mobilnummer till alla kontaktpersoner vid körningar.
Tar idag med en lånemobil vid långkörningar för att ha en backup om min strular.
Allt kommer ju i mobilen. Utan den är jag hjälplös jobbmässigt.

Helt ok för mig.
Ska ta en löneförhandling framöver då jag känner att det är dags.
Behöver också ta detta med Traktamente så jag får koll på vad som gäller.

Rullade vidare till depån i Valbo.
Städade ur bussen. Parkerade och bytte om till civila kläder.
Satte mig och åt lunch av det jag fick med mig från hotellet i frukostpåsen jag beställt med mig.
Började ju jobba innan frukosten serverades.

Efter en stunds väntan fick jag så en depåbil att låna för att kunna åka hem över helgen.
Lastade in mitt bagage och körde så hem till Etuna.

Var hemma vid 18 tiden.
Skönt att komma hem innan midnatt.
Blev ju ändå en 12 timmarsdag på rull.

På med tvättmaskin, mat i magen och sedan bara ta det lugnt.
Somnade tidigt.
Är ledig Lördag. Söndag jobb på hemmadepån. Hallstahammars Handboll herrar ska till Nacka för match.

Måste få allt packat idag inför nästa veckas jobb.
Åker tillbaka till Gävle tidigt måndag morgon för att köra en vecka till där.

Min buss är nog ute på annat jobb i helgen då det var en buss kort på depå Valbo.
Så den kommer att stå tvättad och redo måndag morgon när jag anländer vid 7 tiden dit




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards