Direktlänk till inlägg 11 februari 2023

Handlar på morgonen

Av Sirpa - 11 februari 2023 11:53

Nu när jag är hemma och ledig en dag så passade jag på att gå upp tidigt för att åka och handla på Willys innan alla andra kom vällande.

Så skönt att gå där och botanisera bland varorna som är nödvändiga för att leva idag fast allt blivit så galet dyrt

Jag köper en hel del svinnvaror som det absolut inte än något fel på
Mejerivaror, bröd och frukt.
Sparar en del pengar på detta.

Fast jag höll igen rejält och bara handlade det som stod på listan så gick det på över 1200:-
Det är så jag är gråtfärdig när det är dags att betala vid kassan.

Jag och tjejerna unnar oss absolut Ingenting längre. Det finns inte utrymme för det.
Basmat endast.

Nu finns det matvaror så det räcker till det är dags för lön i slutet av månaden.
Dottern kämpar för att laga till näringsrik mat och på tider då elen är billigast.
Då kör hon flera maträtter i ugnen samtidigt. Sedan åker det in som matlådor in i frysen för kommande dagar.
Vedspisen får koka en hel soppor och annat som fungerar att tillreda på den.

Gröt på morgonen som stått och puttrat på vedspisen.

När jag handlat klart vid 8 tiden så började det komma mera folk till butiken.
Givetvis jättestressade människor som for omkring bland hyllorna.
Dessa individer slipper jag när jag handlar tidigt på morgonen.

Lite otäckt ute imorse då temperaturen slog om helt medans jag var in och handlade.
Först var det blött och slaskigt för att en timme senare ha fryst på och allt var blankis och snorhalt.
Märklig vinter.

Väl hemma var det bara att plocka in alla varor och fixa frukost tills tjejerna gick upp.

Nu kan jag åka iväg och jobba på annan ort kommande vecka och tjejerna har mat härhemma.
Känns tryggt.
Tar med mig av maten jag med för jag äter ju aldrig ute.
Det finns inte i min värld.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards