Direktlänk till inlägg 18 februari 2023

Hemfärd i spöregn

Av Sirpa - 18 februari 2023 05:51

Fredagen blev precis som jag anade helt fulladdad med jobb.

Vaknade väldigt tidigt, vid 2.40 och kunde inte somna om.
Låg och läste klart min bok, drack kaffe, packade för att sedan vid 5 gå upp och duscha.
Hämtade frukostpåsen och checkade ut vid 6 tiden.

Rullade till depån för att tvätta bussen och fylla spolarvätska.
Bytte om till bussuniformem och sesan rullade kollegan och jag iväg till Gävle Station 7.30
Lastade båda bussarna och lämnade Gävle vid 8.00
Jag hade körningen direkt till Sundsvall denna morgon då jag inte skulle ta returen på eftermiddagen.
Jag skulle ju hem.

Härliga gäster ombord och full rulle till Sundsvall Centralstation och Västra Station. Landade vid parkeringen vid Navet 11.00
Mycket bagage och tungt. Fick riktigt gympass med på och avlastning dubbeldäckare.

Jag var jättehungrig när jag jag väl parkerat.
Stängde ner allt och dukade fram mackor och yoghurt från hotellet.
Inget ägg i påsen denna morgon.
Olika varje morgon.

Blev mätt och nöjd. Hade kaffe med i min lilla thermos.
Pustade ut en stund och skrev lite mejl till jobbet.

Sedan fram med dammsugaren för att dammsuga bussen noga.
Den skulle ju med en kollega till Avesta så jag ville göra rent så mycket jag kunde där på plats.

Väntade in kollegan vid 14 tiden som kom en senare tur från Gävle.
Vi bytte bussar och jag påbörjade resan hemåt till depån i Hallstahammar.

Straxt utanför Sundsvall började regnet.
Först lite snöblandat och sedan hällregn, hela vägen.
Tuff körning i regn, blåst och mörker.
Hann till Gävle när mörkret började lägga sig.
Körde på med den främmande bussen som gick bra.

Kom så långt som till Västerås då färdskrivaren började blinka för rast.
Det var bara att gilla läget och stanna.
Svängde av vid Rocklunda och ställde mig på parkeringen mellan ABB Syd och Iver Arena.

Bussen väckte nyfikenhet där jag stod.
Inte så konstigt :)

Jag körde ju Leksand Hockeys spelarbuss.

Hade 45 minuter i färdskrivaren där.
15 minuter från depån!!!

Rullade sedan vidare för att tanka och tvätta bussen på depån i Hallstahammar.

Hade sånt flyt med allt övrigt så jag hann inom ramtiden på 15 timmar med allt denna långa dag.
Blev faktiskt bara 14 timmar drygt.

Äldsta dottern kom och hämtade mig efter att jag parkerat och meddelat nästa dags förare att bussen är helt köar för ny resa på Lördagen.

Dotra hade haft min bil några dagar när hennes var på verkstad.
Kom hem till Prästgården vid 21 tiden.
Hungrig och trött så jag var yr i skallen.

Nu har jag kört både Brynäs och Leksands spelarbussar.
Leksand ska få en ny buss så den här som jag nu hade ska byta depå och kläs av all stripening för att bli en vit neutral buss.
Spännande att se vad Leksand får sedan.
Den här är jättebra i upplägget inne.
Föraren har en egen domän i lite avskildhet från övriga bussen.
Precis så vill jag ha i en buss.
Där jag får jobba ifred utan att ha någon hänga precis intill mig och hosta i nacken.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards