Direktlänk till inlägg 18 februari 2023

Vilse i pannkakan :)

Av Sirpa - 18 februari 2023 09:15

Vaknade imorse vid 4 tiden i min egen säng hemma.
En av katterna sov hos mig hela natten och hon tyckte att jag skulle ligga kvar i sängen.
Gick upp på toa först och värmde sedan på en kopp kaffe från föregående kvälls bryggning.
Funkar fint att värma i micron.

Kröp ner i sängen igen men utan katt.
Båda hade gått ut efter att jag givit frukost

Gick igenom Mars månads planerade körningar som på försök läggs in för flera veckor i den mån det bara går.
Har faktiskt fått två Eckerökörningar att se fram emot.

Kände att jag ännu var väldigt trött så när katterna kommit in efter sin första morgonrunda i blåsten så lade jag mig tillrätta och somnade om.

Vaknade tre timmar senare och kände att jag inte hade ett dugg lust att gå upp och jobba.
Tog nån minut innan hjärnan kopplade att jag faktiskt låg i min egen säng hemma och att jag var ledig.

I min sömndruckna värld var jag kvar på hotellet och jobb väntade.

Kändes helt underbart att vakna till ordentligt och känna Nova katt precis intill mig, varm och sovande.

Jag var ledig!!!

Upp och laddade tvättmaskinen med all tvätt från min jobbresa i Gävle-Sundsvall.
Sedan ut i blåsten och ut till hönshuset för att öppna och tända åt Doris och Estelle, våra två hönsadamer.
Gav havre att sprätta med i hönsgården.

Pratade även med Izzy och Ozzy.
Barnbarnets kaniner.

Njöt väldigt att känslan att vara ledig.
Har jobbat väldigt väldigt mycket de senaste två veckorna på bortaort.

In i huset igen, laddade kaffebryggaren och körde på riktigt gott arombryggt starkt kaffe.
Kopp i handen och ner i sängens värme igen. Ledig :)

 
 
Göran

Göran

18 februari 2023 11:20

Saknar inte alls det där med att stiga upp svintidigt och åka till en skitig fabrik, som var mitt jobb. Brukar känna efter om jag kan somna om eller om det är lika bra att stiga upp. Och har faktiskt lärt mig nu att sova lite mer än till halv sju på morgnarna. Det där med att värma kallnat kaffe i micron gör jag också sen många år. En arbetskamrat gjorde det på jobbet o jag frågade förvånat om det verkligen smakade bra. Mycket bättre än att värma kaffepannan på spisen, sa han (Vi körde med kokkaffe på den tiden) Han hade rätt konstaterade jag efter försök. Så nu brygger jag full kanna när jag brygger. Lyfter sen bort den från värmen för att det inte ska bli beskt o detg räcker i två hela dagar. Men många är väldigt negativa till att ens försöka. Ha en fin helg!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Sirpa

18 februari 2023 11:32

Jag har ju ett jobb som jag älskar men känner att återhämtning och ledighet är nödvändigt för att orka leverera fullt ut hela tiden.
Var ju iväg i nästan 2 veckor hemifrån med bara en dags landning hemma för att packa om och åka tillbaka.
Sedan jobb 6 dagar i rad med långa dagar.
Så nu har jag ordentlig ledighet, kompenserad veckovila på 4 dagar och det känns jättebra.
Har ju ett liv hemma också.
Kaffe hör till livet och är dyrt som tusan idag. Skulle inte kunna hälla bort en droppe ens :)
Ha det bäst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards